Is het momenteel goedkoper of duurder dan 20 jaar geleden, om voor een oude Amerikaanse benzineslurpende auto te kiezen als dagelijks vervoermiddel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een amerikaan als daily is geen aanrader, er zit natuurlijk flink onderhoud aan, als je het zelf kunt is het natuurlijk wel een voordeel natuurlijk.

Ik rij nu een Chrysler 4 cilinder, doet het goed rijdt gemiddeld 1 op 7, alleen het onderhoud heb ik al een flinke 2e hypotheek bij nodig.

Een kennis van me heeft een Chevy G20, en ligt er ook maandelijks onder.

Wat ik ermee wil zeggen is dat ze onderhoud nodig hebben, Het irriteert me erg dat mensen juist amerikaanse auto's kopen, omdat ze een restwaarde hebben van een opengekraakte walnoot. En daarbij de onderhoud niet kunnen betalen, of het niet eens doen, Dan liggen ze binnen no-time allemaal op de schroothoop. echt zonde! terwijl als je preventief onderhoudt pleegt al de helft scheelt van alle kwalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Duurder lijkt mij, aangezien de benzineprijs nog nooit zo hoog is geweest als nu. Verhoudingsgewijs, want daar gaat het natuurlijk om, denk ik dat zo'n auto nu duurder is dan 20 jaar geleden toen de benzineprijs nog niet zo, ook alweer verhoudingsgewijs, hoog was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me duurder, alleen al vanwege de brandstofprijzen en juist die van lpg. Verder is de belastingvrijstelling van oldtimers aan het veranderen en moet je goed uitkijken uit welk bouwjaar je een oldtimer gaat kopen want je loopt een kans dat jouw oude auto niet meer belastingvrij gaat rijden vanaf zijn 25e jaar.