Ik wil een parkeerhulpsysteem gaan installeren, maar ik snap iets niet uit de handleiding?

Zie de afbeelding voor de complete tekst!

Het gaat voornamelijk om wat er bij stap twee wordt gezegd: "Voer de kabel door de opening tussen de carrosserie en de bagageruimte naar de interieur van de auto."

Wat wordt hiermee bedoeld? Moet de kabel dan over de dichtingsrubbers van de achterklep? Hoe kom ik met de kabel van de buitenkant naar de binnenkant van de bagageruimte?

Ik heb een Toyota Corolla, driedeurs.

Toegevoegd na 27 minuten:
De sensoren moeten minimaal 65 cm worden gemonteerd. Dat betekent dat ze niet op de bumper kunnen maar dat ze op de achterklep gemonteerd moeten worden.
Misschien is er een gaatje bij de kentekenplaat verlichten, maar dan nog zal ik langs het scharnierpunt van de achterklep naar de bagageruimte moeten gaan in de richting van de achteruit-rij-verlichting.

Zie de tweede afbeelding voor de achterkant van mijn auto.

Toegevoegd na 28 minuten:
Correctie: het is 65 cm hoog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Gdanonym,

Bij deze set in combinatie met jou auto zou ik de sensoren toch op je bumper plakken, en dan net onder de achterlichten.
De achterlichten zou ik even demonteren en zo de kabel doorvoeren

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee de kabel moet door een opening naar binnen meestal zit er ergens wel een gaatje met een rubberplug erin.
Niet tussen de rubbers doordoen want dan komt iedere keer als je de kofferbak dichtdoet kracht op de kabel te staan en slijt deze door.
Je zult dus de kabel van buiten (bumper) naar binnen moeten brengen naar het kastje wat erbij zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb al vele auto s gehad maar nog nergens een gaatje gezien met een rubberplug erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch beter kijken er zit in iedere auto wel een doorvoer voor een kabelboom t.b.v. een trekhaak of een andere mogelijkheid.
Ik heb er nog nooit een gehad waar ik een gat moest boren om een trekhaak aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat klopt maar die gaan bij mij aan de onderkant naar binnen
en ik denk niet dat het de bedoeling is dat er 2 kabeltjes van je sensor over je auto heen lopen naar de onderkant om ze naar binnen te brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar jij je sensors monteert maar normaal gesproken zitten die in de achterbumper en niet op het dak ??
Dus komen die heel dicht bij de onderkant achter uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de gebruiksaanwijzing in de vraag had gelezen had je kunnen lezen dat ze NIET op de bumper mogen
ik denk idd dat je onder die rubbers moet zijn waar jij het over hebt.
Of je moet een klein gaatje boren achter je sensor de kabel erdoor doen en dan afkitten ,en vervolgens je sensor over dat gaatje plakken.