Hoe verwijder je een kentekenplaat?

Ik zie nergens schroefjes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
40.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kentekens horen 1 op 1 bij een voertuig. Het zou te simpel voor dieven zijn als je ze even los kunt schroeven.
(Kenteken diefstal om "belastingvrij en boete vrij" rond te rijden) Als het goed is krijg je dat kenteken alleen eraf met beschadigingen.

Antwoorden (5)

Er zijn wel schroefeftjes, maar daar is overheen geschilderd. Zoek maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zit de kentekenplaat in een kentekenplaathouder. De randen van de houder kunnen er af door de hoekjes eerst los te wippen. Vervolgens schuif je de kentekenplaat uit de houder.

Of dit verhaal in jouw geval klopt, weet ik natuurlijk niet 100% zeker. Dit is de situatie op mijn auto.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor zit in een houder. +
Of uit de houder wippen, of de kleine plastic rondjes van de schroeven afhalen en losschroeven. Kan ook vast zitten met popnagels. Die moet je uitboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de plaat in een houder zit, zit deze vastgeklemd aan de zijkanten. Meestal is de plaat ook nog vastgekit i.v.m. diefstal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de plaat in een houder zit, wip deze dan eens naar boven met een platte schroevendraaier o.i.d.
Daarna de onderkant iets naar voren heffen en je kan em er zo uit schuiven. Daarachter zit de houder, waarschijnlijk mooi vastgeschroefd.
De mijne zit met kit vast. Als die van jou ook zo vast zit, blijf er dan lekker vanaf, of je moet het daarna weer vastkitten met de hele voorbehandeling van ontvetten en zo. En misschien maak je schade bij het verwijderen!

Uit nieuwsgierigheid: Waarom zou je je kentekenplaat verwijderen eigenlijk? Ik ben benieuwd, want meestal als dit nodig is, is dat i.v.m. een restauratie, of import, of monteren van een bullbar of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Monteren van een parkeersensor.