Waarom de vijfde baan bij A2 dicht ?

Eindelijk daar is die dan, die vijfbaans snel weg....lekker de ruimte, heerlijk geen files. Maar wat zie ik nu elke keer weer. De vijfde baan word halverwege afgesloten. Rood kruis boven de weg. Afbakeningen op de weg. Maar waarom is hij afgesloten ? Ik kan niet zien wat er aan de hand is. Eigenlijk is er niets aan de hand. Die afbakening is al drie weken zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik weet het antwoord niet maar ik weet wel waar ze het antwoord wel weten:
0800-8002, het gratis informatienummer van Rijkswaterstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Was in het begin tussen zaltbommel en Culemborg ook zo. Had te maken met de doorstroming op de aansluitende wegen.
Als de A2 wel doorstroomt maar een aansluitende weg niet wordt het daar weer een puinhoop en loopt het verkeer vast, daardoor loopt het op de A2 dan ook weer vast.
Waarschijnlijk gaat die 5de baan open als de aansluitende weg ook onder handen is genomen.
Ach....al heb je 10 banen....neem gewoon de rechter want die is bijna leeg ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat meer rijstroken vaak geen oplossing is. Het fileprobleem wordt niet zozeer veroorzaakt door het gebrek aan rijstroken op de autowegen maar door een overvloed aan op- en afritten. Die veroorzaken vooral de opstoppingen. Verbreden van de autowegen zorgt ervoor dat de files weliswaar korter worden maar ook breder. De netto tijdwinst is gemiddeld 0,0.