Kun je een bekeuring krijgen als je ruitenvloeistofreservoir lek is, waardoor je dus je ruiten niet schoon kunt sproeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Nee, als je je ruiten maar schoon hebt kunnen ze daar niks over zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een werkende ruitensproeier is een apk eis. Als je auto niet apk waardig is mag je er de weg niet mee op.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus ja, in theorie wel. Moeten ze er eerst wel achter komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, je ruitenwisserreservoir moet gevuld zijn en de wisser installatie werken. Lekke tank zou een prent kunnen opleveren.

Toegevoegd na 7 minuten:
N430A is waarschijnlijk het nummer waarvoor je een bekeuring hebt gehad, in het bijgevoegde pdf kan je opzoeken hoe wie wat er waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas wel, omdat je auto dan niet meer voldoet aan de eisen van de APK.
Bij de APK moeten je sproeiers voldoen aan hun eisen, d.w.z. 'het spuiiten' en als je reservoir dan lek is is dat geen probleem. Maar als het reservoir dan leeg is, dan mag het in eens niet.
Best logisch, toch?