5e versnelling schiet eruit tijdens het rijden

Als de motor (Renault) van mijn auto warm is (na ca 80 km) schiet de 5e versnelling er spontaan uit (dus in zijn vrij) als ik gas terugneem. Garage weet niet hoe het komt. Iemand die bekend is met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.6K

Het beste antwoord

Je hebt dan een versleten synchromesh in de versnellingsbak. De versnellingsbak vervangen is dan gemakkelijker dan de bak te repareren.

Ik heb het ook eens gehad, versnellingsbak vervangen is een lompe klus, maar wel te doen.
Het is wel vreemd dat de garage niet bekend is met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de garage het al niet weet, dan wordt het lastig.

Grote kans dat het een probleem is dat specifiek is voor jouw model.
Dus type, jaartal, enz. moet je er ook bijvertellen, alleen "Renault" is niet genoeg.

Ook zou ik deze vraag stellen op een forum voor alleen Renaults (zie bron)

Of bijvoorbeeld als je een megane hebt:
http://www.meganeclub.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat had ik met een peugeot , daar knalde hij altijd uit de drie.
lag aan de overbrenging van de pook naar de bak.
komt wel vaker voor.
gewoon slijtage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je vraag eens bij:
www.problemcar.nl ,hier weten ze vaak wel raad met specifieke problemen.
jc54