Welk automerk of welke auto is qua comfortabel autorijden het best?

Toegevoegd na 9 minuten:
Met dank aan daantje1954...
Auto's die nog enigszins betaalbaar zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
12.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lange auto met grote wielen rijd het lekkerst over de drempels van tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oww je bedoeld dit! : http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20060625085619/uncyclopedia/images/1/1c/Monster_Truck.jpg

Antwoorden (12)

Rols- Bently

Toegevoegd na 41 minuten:
citroën wel met veerbollen- Mercedes Benz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een persoonlijke smaak. Iedereen heeft hier een andere auto voor in gedachte
13 jaar geleden
Voor mij een Range Rover, wel supercharged.
In de stad een klein Fiatje, liefst Abarth.

Toegevoegd na 2 dagen:
Wat een minnen. Over mooie auto's mag je het hier niet hebben van de hondenhokfanclub.

Marginaal moet het zijn....

Nou, nog een goedkope, ik heb zondag een Bentley uit 1983 gekocht voor 7.500 Euro (met het stuur nog aan de goede kant ook). Belastingvrij rijden op LPG.

Beetje een extreme vorm van "goedkoop" rijden maar zo kan het ook wil ik maar zeggen. Ieder z'n ding. Wel comfortabel.

Misschien moet de vraagsteller even een definitie geven van de mate van comfort die hij wenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
renault is een redelijk betaalbare comfortabele auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook last van de opelclub zie ik, min, min, min... Renaultje 5 was een van m'n eerste auto's. Snel, goedkoop en comfortabel zolang de zitting van de stoel nog enigszins nieuw was. Vreemd wel dat Renaultmotoren net zo klinken als stofzuigers.
Een 2e hands Citroën XM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik een 2e hands CX Prestige kopen, en dan achterin gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien is hier een kinderachtige minkukel aktief. Elke vraag een min kan geen toeval meer zijn.
Wat doet GV hier aan, vraag ik me dan af??? In heel veel auto`s is het comfortabeler om je te laten rijden! Scheelt veel verkeersstress!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die XM reed ge-wel-dig !
Ik zit net te denken, je ziet ze eigenlijk mooit meer :(
Wel een +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Leonard: Als je ze nooit meer ziet, zal de kwaliteit wel teleurstellend geweest zijn. Dan staan ze wellicht inmiddels bijna allemaal op de sloop! Jammer als dat zo zou zijn. Het leken mij zeer comfortabele auto`s met een veersysteem dat de concurrentie niet had. Heb er nooit in gereden helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele dikke plus! Je ziet ze nog maar weinig rijden omdat ze toch niet zo goed waren, erg roestgevoelig, en de eerste types waren electronisch nogal 'krakkemikkig'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan, trek je niet teveel aan van die minnen. Hier in het autogedeelte zitten een paar frusten die menen het alleenrecht op meningen over auto's te hebben omdat ze er elke dag onder liggen. En dan vooral de hondenhokkenafdeling onder de auto's.
Een Volvo S60

Als je hier mee gaat rijden wil je nooit meer anders!

Zelfs een S60 uit 2001 met 2 ton op de teller rijdt nog fantastisch!

Een S60 is onderhoudsarm maar heeft wel een pittige km prijs!

Wel kiezen voor de 170 pk versie of meer en niet de 140 pk's want die zijn een beetje lui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mercedes of BMW (oude modellen - Mercedes W123 of BMW E34 zijn betaalbaar, comfortabel en motorisch zeer sterk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een Volkswagen. Ik heb meerdere automerken gereden zoals ford, opel, renault en hyundai, maar heb sinds kort een volkswagen Polo aangeschaft en ik kan je vertellen dat deze echt super rijdt. Tuurlijk is hij wel wat nieuwer als mijn vorige auto's en de technologie staat ook niet stil, maar als je goed zoekt en geduld hebt kan je een goeie VW kopen voor niet al te veel geld en de inruilwaarde blijft redelijk hoog zodat de afschrijving je niet al teveel gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor weinig geld, een citroen BX. Net iets goedkoper dan een XM. Maar wees goed geinformeerd waar je naar moet kijken voor je er eentje gaat aanschaffen. Het hydraulisch systeem is een perfect bedacht 'dingetje' maar een grote rotzak om te repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze roesten voor bij het chassis. Verder zijn ze eruuuggg snel, vooral de goed verkrijgbare 1900cc. In 10.5 sec naar de 100.
Er kan eigenlijk verder niet zoveel aan kapot want er zit bijna niets op.
Volgens mij zijn de oudste nog belastingvrij ook.
Als je het puur over veercomfort hebt dan kan er inderdaad bijna niets boven een Citroën met veerbollen. Ook aangenaam is een grote auto met luchtvering zoals bijvoorbeeld en Audi A8.

Amerikaanse auto's zijn, zeker de modellen die tot enkele jarenterug verkocht werden in Amerika, over het algemeen soft geveerd. Ik huur ze regelmatig in Florida en ze zijn soft geveerd. Omdat het mij een gevoel geeft dat de wegligging daardoor minder is, bijvoorbeeld in bochten en bij remmen, ervaar ik het daarom juist niet als comfortabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volvo, zeker weete volvo. je ziet ze met ruim 8 ton op de teller. het lijkt mij niet dat dit gereeden wordt omdat ze zo slecht zitten :)

ik heb zelf een 740 uit 1990, en dat rijd heerlijk, stoelverwarming aan en laat de autobahn maar komen :)