In welke landen is het in februari minimaal 20 graden?

Misschien gaan we in de voorjaarsvakantie met een groepje weg. Ivm de kou en de hoge energiekosten willen we het liefst op vakantie naar een warmer land, eigenlijk gewoon een zonvakantie. Waar kan je op zonvakantie in februari?

2.2K

Antwoorden (3)

In Egypte is de temperatuur in februari minimaal 20 graden, maar dagen met 25 graden of hoger is ook mogelijk. Soms wel een dagje bewolkt of veel wind, maar achter een windscherm prima te doen. 's Avonds lange broek met vestje. Er zullen meer landen zijn, maar daar weet ik het niet van. Google kan je vast verder helpen met de gemiddelde temperatuur per land in februari.
een jaar geleden
Wil jij in februari lekker de warme zon op je huid voelen tijdens een vakantie? Dan is het handig om te weten op welke bestemmingen het lekker warm is. In deze wintermaand zul je voor écht fijne temperaturen een vakantie buiten Europa moeten zoeken. Zo kun je naar Egypte, waar het bijvoorbeeld in Hurghada 22 graden is. Of ontdek het verre oosten met een vakantie in Dubai waar het in februari ongeveer 25 graden is. Erg populair in de winter is Kaapverdië. Op het Kaapverdische eiland Sal is het in de tweede maand van het jaar ook zo’n 25 graden is.

De Caribbean is een heerlijk toevluchtsoord in februari. Geniet met volle teugen van het tropische klimaat op Jamaica (circa 30 graden), Cuba (circa 27 graden), Miami (circa 24 graden) of Aruba, Bonaire en Curaçao (circa 30 graden). Sluit ook Azië niet uit als winterzonbestemming! Op veel plekken in Thailand, zoals in Phuket, is het warm met ongeveer 33 graden. Of beleef in februari een droomvakantie naar de Malediven waar het kwik niet snel daalt onder de 30 graden.
een jaar geleden
In februari zijn populaire bestemmingen zoals Spanje en Griekenland aan de koude kant voor een zonvakantie. In februari kun je terecht op de Canarische Eilanden, in Egypte en in Marokko. Op deze bestemmingen is het in februari tussen de 20 en 25 graden. Wanneer je bereid bent wat verder te reizen, zijn de Dominicaanse Republiek, Dubai en Mexico ideale bestemmingen. Ook in Thailand, Indonesië, Curaçao en de Malediven is het weer perfect voor een zonvakantie in februari. De temperaturen liggen hier dan rond de 30 graden.