waarom staan er in zeeland bijna geen lantarenpalen langs de rijksweg en in regio rotterdam heel veel

het valt me op dat er in zuid holland erg veel lantarenpalen zijn en als we naar zeeland rijden of naar overijssel dan staan er veel minder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Natuurlijk de verkeersdrukte; in de Randstad is het veel drukker, dan in Zeeland en Drenthe.

Maar er speelt nog iets: over het algemeen worden alle verkeersknooppunten goed verlicht, omdat dat een veel beter overzicht geeft voor de automobilist. Prima voor de verkeersveiligheid.

In Zeeland zullen er ook verkeersknooppunten zijn, en die zullen ook vast verlicht worden. Maar als b.v. op de A27 alleen de knooppunten verlicht zouden worden, dan wordt het verkeersbeeld veel te onrustig. Dan weer een stukje in het donker, en dan weer een stukje verlicht. Dat is erg vermoeiend voor autorijders.

Als je van Almere naar Breda rijdt, dan rijdt je bijna van knooppunt naar knooppunt. Hilversum-Eemnes, Rijnsweerd, Lunetten, Everdingen, Gorkum. Als alleen die knooppunten verlicht zouden worden, dan rijd je steeds van licht naar donker, en weer naar licht. Daarom is er voor gekozen, alles te verlichten.

In Zeeland rijd je kilometers snelweg, zonder ook maar één knooppunt, of anders onoverzichtelijke situatie tegen te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het in Zuid-Holland doorgaans erg druk is op de wegen en in de andere provincies duidelijk minder.
De verlichting op de snelwegen in Zuid-Holland moet optimaal en adequaat zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er in Zeeland minder mensen wonen dan in Rotterdam.
dus is het economisch meer verantwoord om in de regio Rotterdam meer verlichting te hebben dan in Zeeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeeland heeft alleen maar de A58 en dat is een rechte weg van Vlissingen tot Noord-Brabant, dus vandaar dat er daar weinig lichten zijn - en idd, niet zo heel veel afslagen