Waarom zijn er in Nederland geen capsule hotels?

Supergoedkoop, alleen ruimte om te zitten en te slapen ( en te ***** ).
Er zit ook een TV in de capsule.

www.yesicanusechopsticks.com/capsule/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (4)

Ik denk dat de mentaliteit van de europeanen hier geen succes van kunnen maken. Hiervoor zijn we teveel verschillend van de japanners!
Het is te vergelijken met de manier waarop net overleden mensen hier worden bewaard om afscheid van te nemen.

Slapen in vakken in de muur!

Ikzelf zou er geen moeite mee hebben, maar ik denk dat er domweg gezien hier geen markt voor is!

Hier zijn de mensen wat verwender en iets meer gesteld op privacy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Capsule Hotel
Verheeskade 287, Den Haag 2521DE, Nederland

Wat het is weet ik niet, ik vind er geen plaatjes
van of verdere gegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik heb een site gevonden van dit capsule hotel. Is toch net even iets anders dan daar in Japan.
http://www.leukeovernachtingen.nl/vlnr.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk gevonden + Lijkt me iets anders dan het Japanse capsule hotel ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een grappige manier van overnachten.
Het is beter dan de klassieke jeugdherberg, met vele stapelbedden op een zaal, maar verder heeft het weinig charme. Denk niet dat er erg veel markt voor is, in Europa.
Jeugdherbergen zijn tegenwoordig ook niet voor niks bijna allemaal omgebouwd, zodat iedereen een eigen kamer kan krijgen.

Verschil tussen Japan en Europa is dat de grondprijzen in Japan extreem hoog liggen, zeker in de steden. Een normale hotelkamer kost daardoor twee ribben uit iemands lijf. In Europa is het zover ( nog) niet, dus de noodzaak, om zulke stapelcabines te maken is er niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Buiten het feit dat ruimte niet zo schaars is in Japan en prijzen neit zo hoog liggen, zijn in Nederland de meeste mensen gewoon niet bereid zo te slapen. Dan liever 2 uur extra reizen en naar huis.

In Japan zijn de werkdagen veel langer en is er vaak weinig ruimte voor vrije tijd (Een oud-collega van me kwam uit japan en verteld van projecten waarbij 16 uur werk per dag geleverd moest worden). Na een dergelijke werkdag ga je niet nog 1 1/2 uur reizen om thuis te komen. Dan wil je alleen nog naar bed.

In Nederland heb je dergelijke situaties niet.