Is Braziliaans Portugees een makkelijke taal om te leren?

Of zou het erg veel tijd kosten voordat je een beetje wat ervan kan spreken, verstaan en kan lezen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En kom je er ver mee als je het gewoon leert op internet? Dus zonder cursussen etc.?

Toegevoegd na 1 week:
Reactie op de reactie van SuzyQ:
Nederlands, engels, en wat duits.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke talen spreek je al, of ken je al minstens een beetje?

Het beste antwoord

Een taal leren is altijd lastig en hoe snel je het leert hangt van een aantal factoren af.

Op zich kun je de basis snel leren, maar als je het in praktijk nooit gebruikt zul je het ook snel vergeten. Sowieso denk ik niet dat je een taal gewoon kunt leren via internet, omdat je dan de uitspraak niet meekrijgt.

Daarnaast is het ook afhankelijk of je ook andere Latijnse talen spreekt, hetgeen het een stuk makkelijker zou maken aangezien veel woorden op elkaar lijken maar alleen qua uitspraak verschillen.

Ben je alleen gewend aan Germaanse talen dan wordt het wel een stuk lastiger, maar zoals ik altijd maar zeg "waar een wil is is een weg".

Ik zou je zelf dus aanraden om een cursus te volgen en het regelmatig te oefenen.

Veel succes alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ging erheen zonder één woord te kennen. Op het vliegtuig leerde ik mijn eerste woord. 7 maand later vroegen Brazilianen mij van welke provincie ik precies was, omdat ik een beetje het accent had van het zuiden.
Ik ging enkel om met Brazilianen omdat ik alleen ging en dus niemand kende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 collega's die afzonderlijk naar Brazilië zijn gegaan, beiden met basis kennis Spaans, waarmee ze goed uit de voeten kwamen en ook met de mensen daar konden praten, maar braziliaans portugees schijnt wel moeilijk te zijn om te leren (zonder basiskennis spaans)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin hier maar vast http://www.easyportuguese.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst naar de boekwinkel en koop dan nederlands - portugees voor beginners daar staan de beginselen in van de taal .
Of plaats in een huis aan huis krant een advertentie die de taal machtig is om jou te helpen met portugese les geven .