Hoeveel kilo kaas mag je meenemen in je koffer van Schiphol naar USA als je gaat vliegen?

Toegevoegd na 19 minuten:
het is vacuum verpakt

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb zelf ook nog even verder gezocht

Food Products (Prepared)
You may bring bakery items and certain cheeses into the United States. The APHIS Web site features a Travelers Tips section and Game and Hunting Trophies section that offers extensive information about bringing food and other products into the U.S. Many prepared foods are admissible. However, bush meat made from African wildlife and almost anything containing meat products, such as bouillon, soup mixes, etc., is not admissible. As a general rule, condiments, vinegars, oils, packaged spices, honey, coffee and tea are admissible. Because rice can often harbor insects, it is best to avoid bringing it into the United States. Some imported foods are also subject to requirements of the U.S. Food and Drug Administration.

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/kbyg/prohibited_restricted.xml

Ik denk dat ik kan concluderen met dit en de reacties dat de kans klein is dat harde vacuum verpakte kaas in beslag wordt genomen.

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Amerikaans kaas lauwe butt is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudse kaas daar is niet de Goudse kaas hier. Het is geen beschermde naam zoals feta kaas, bijvoorbeeld. Iedere kaasboer mag Goudse kaas maken en dat doen ze met verve... Je komt van een koude kermis thuis.

Het beste antwoord

Geen, want dat is een landbouwproduct en mag niet zo ingevoerd worden. Je riskeert inbeslagname en misschien een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
ook als het in je reisbagage zit? (dus geen handbagage? Het is vacuum verpakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ze zijn heel erg gebrand om onveilige dingen uit het land te houden. Ik denk niet dat het mag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet is de wet. Er komt ook een hoop illegale, ziekmakend troep uit Azië in Amerika aan. In dit geval vind ik wat oplettendheid niet gek. En die vergeten boterham gaat gewoon de kliko in, niks aan de hand. Ligt er dan natuurlijk aan of je dan de Nederlander met de grote bek gaat uithangen of niet. Dat waarderen ze daar minder. Dan gaat al je bagage onder de microscoop.
Annswers
13 jaar geleden
Halen ze dan de kaas eruit of wordt de hele tas in beslag genomen?
Annswers
13 jaar geleden
En dan reist je koffer gewoon verder met je mee en geen boete?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beter niet doen. De pakkans is niet 100%, maar de douane kan het je lastig maken als ze dat graag willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmmm.... Ik zocht net wat documentatie. Lees dit maar eens: http://www.associationislandresort.com/images/USCustoms/USCBP-WhatFoodCanIBringIntoUS.pdf Saillant detail: "Failure to declare food products can result in a $10,000 fine." Verder op staat er dat sommige "cured cheese" over het algemeen toelaatbaar is. "Hard cured cheese such as parmesan or cheddar are generally admissible, soft cheeses such as brie and soft curd cheese and cheese in water(ricotta, feta, etc.) are not."
Annswers
13 jaar geleden
Ok dus eigenlijk staat er dat harde kaas in het algemeen toelaatbaar is. Zou jij het doen als je de reiziger was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar Loenie, niet die speciale kaas die geemigreerde tante Truus het allerlekkerste vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie: Zoals ik al bij de reacties bovenaan zei, Amerikaanse kaas is meestal niet zo lekker als Nederlandse of het is hartstikke duur.
Annswers
13 jaar geleden
Ze is inmiddels onderweg met de kaas, zal jullie laten weten of ze aankomen. Ik heb haar iig voorbereid wat er kan gebeuren.
Annswers
13 jaar geleden
De kaas is aangekomen! Sluit niet uit het volgende keer wel uit de koffer wordt gehaald. Bedankt voor de info