Wat zijn negatieve aspecten mbt het bekijken van pyramides in Egypte?

Eén van mijn grootste wensen is het bezoeken en aanraken van de pyramides in Egypte.
Ik heb gehoord dat alléén reizen als vrouw in Egypte af te raden is.. en dat in de buurt van de pyramides de stank (van vuilnis) niet te harden is.
Klopt dit, en zijn er eventueel nog andere zaken waar men rekening mee moet houden?

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt voor de antwoorden :)
(ik kies geen beste antwoord omdat er meerdere nuttige antwoorden waren)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de stank heb ik niks gemerkt, en de pyramides zijn erg indrukwekkend om te zien.

Het beste antwoord

In de buurt van de pyramides bestaat de vervuiling vooral uit allerlei vervelende opdringerige types, die je iets willen verkopen.
Ik vond het er niet stinken en ook niet vuil.
Als vrouw alleen kun je er prima reizen, je moet wel "je mannetje staan", want ze kunnen vervelend en soms beledigend zijn, de mannelijke inwoners van Egypte.
Maar ik kon er totnutoe erg relaxted rondreizen en woonde ook een half jaar in Caïro, alleen dus, geen problemen gehad.
Caïro zelf is enorm vervuild en op sommige plekken kan het er inderdaad stinken. Eens kwam ik ergens een kadaver van een paard tegen, verschrikkelijk vies gewoon, maar er zijn ook prima stukken.
Bezoek ook het Nationaal museum, interessant, inclusief overdreven zware bewaking en de manier waarop ze je observeren, als ze denken dat je foto's wilt maken met flits.
Maar samenvattend zou ik zeggen: goed te bezoeken als vrouw alleen, mits je niet te naïef bent, geen onnodige risico's neemt en goed oplet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Cairo is geen schone stad en er ligt inderdaad veel vuilnis op diverse plaatsen.
Maar juist bij de piramiden vond ik het allemaal nogal schoon. Zeker daar waar de toeristen komen.
Er was inderdaad ook een kant die veel rommeliger was.
Maar van stank heb ik niets gemerkt.
De lucht is vuil en kan heel zanderig zijn.
Hoewel ik nooit ergens ziek van wordt, was ik na een paar dagen Cairo wel enige dagen aan de diaree.
Kan ook door het eten komen, hoewel wij in behoorlijke restaurants gegeten hebben.
Foto's zijn door mij gemaakt.

Volgens mij kan je als vrouw best alleen reizen naar Egypte. Je moet wel een beetje sterk in je schoenen staan. Je wordt wel aangesproken, zeker op de markt, maar dat went wel en het voelde niet bedreigend.
Je niet door de eerste de beste taxichauffeur bij een parfum-olie winkel laten afzetten, waar de olie vier keer zo duur was als op de markt.

Ik heb met een vriendin door Cairo gelopen en taxi's genomen die bijna niets kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annna;

Als toerist in Noord-Afrika moet je je niet laten inpalmen door de bekende kralen- & spiegeltjesboys. Ook niet vreemd opkijken van bedelaars. En let op trucs met wisselgeld en dergelijke. Het lokale eten is niet ieders smaak, toeristenmenu's vaak erg voorspelbaar.
Op zich allemaal geen redenen om Egypte niet te bezoeken, lijkt me. Dat je je bij bezoek aan heiligdommen moet bedekken mag toch niet als nadeel gelden, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pyramide is leuk. Twee is interressant, maar als je geen archeoloog of geschiedkundige bent, dan zie je na een 4 of 5 pyramides alleen nog "stapels stenen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je eentje naar Egypte is sterk af te raden. De noodtoestand die in 1981 werd uitgeroepen na de moord op Sadat is nog steeds van kracht, en het gebeurt helaas geregeld dat toeristen worden overvallen of ontvoerd.
Samen met Kenia behoort Egypte tot de meest risicovolle bestemmingen van Afrika.

Als je de pyramides wilt zien moet je je daar echter niet door tegen laten houden, net als de dysenterie waar elke toerist mee te maken krijgt (al kun je proberen het voor te blijven door alleen frisdrank te drinken uit blik of flesje -absoluut niet uit glas, al helemaal niet als er ijs in zit- en ook met rauwe groente moet je oppassen. Eigenlijk is alles wat met (kraan)water in aanraking is geweest een diarreeveroorzaker.

Het veiligst; ga mee met een groepsreis. Bij voorkeur samen met iemand die je kent die je gezelschap kan houden als je alleen maar stelletjes hebt als reisgenoten of, erger nog, als je reisgenoten bestaan uit iets te wanhopige vrijgezellen.
Dit zorgt er meteen voor dat je niet op de verkeerde (lees; te gevaarlijke) plekken terechtkomt, en zij zorgen voor lokale gidsen en de verplichte politiebewaking.

Ook als je met een groep meegaat blijft het belangrijk een beetje waakzaam te zijn. Zorg in elk geval dat je een kopie van je paspoort meeneemt, en het telefoonnummer van de ambassade en de toeristenpolitie.