Is het werkelijk aan te raden?

Ik ga enkele dagen naar Dresden. Naar ik heb horen verluiden zou de treinreis Dresden-Praag aan te raden zijn omdat hij van grote schoonheid is. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Absoluut! Grote stukken langs diepe rivierdalen en geweldige landschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! De reis is geweldig en Praag is een prachtige stad.
Veel plezier alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja doen! Erg mooi landschap, afwisselend uitzicht en Praag is heel mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ook eens in de omgeving van Dresden en Praag kijken. Vanuit Dresden of omgeving kun je een mooie treinrit maken richting Kurort Kipsdorf. Dat zou een stoomtreinrit kunnen zijn. Misschien gaat een particuliere stoomtreinmaatschappij daar over. Dan heb je kans dat je wat moet bijbetalen. Je kunt naar Altenberg. Je kunt naar het Elbsandsteingebirge. Volgens mij kan je dan met de trein naar Schona. De toetsenbord geeft vreemde tekens. Op de o van Schona moet dacht ik een Umlaut. De trein komt dan vlak bij de Elbe. Je kunt ook doorreizen van Dresden naar Zittau in het uiterste zuidoosten van Duitsland. Daar rijdt een stoomtrein met Kurort Oybin en Kurort Jonsdorf. Leuke plaatsjes. Vanuit Chemnitz kan je met de trein naar Cranzahl en volgens mij loopt van daaruit een stoomtrein naar Oberwiesenthal, een bekende winterspoortplaats. Ook in Tsjechie is meer te zien dan Praag alleen. Bijvoorbeeld Ceske Krumlov, dat wat lijkt op Praag in het klein. Enzovoorts.
13 jaar geleden
Zeker doen!! Je krijgt 2 uur en een kwartier aan prachtig landschap en fraai dorpen!