Hoeveel fooi geef je een kamermeisje in een hotel buiten Europa?

In europa weet ik het wel aardig, maar buiten europa? Ik zit bijvoorbeeld af en toe 1 of 2 nachten in de VS in een hotel voor werk; wat word je dan geacht te geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor wat voor diensten dan, wil ik wel eerst weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt een beetje af van de diensten die ze verleend.

Het beste antwoord

Als je langer blijft in een gemiddeld hotel kun je volstaan met 1 tot 3 dollar per nacht. Net hoe je er zelf in zit. Ik geef altijd een beetje per dag en dan wel dat ik denk dat is een mooie tip om te hebben. Makkelijke vuistregel, kunnen ze er een drankje bij de bar van kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een briefje van 10 dollar.
AWM
14 jaar geleden
Als je 5dollar geeft, zijn ze heel blij en je krijgt meestal extra service.Je hebben een schamel basisloon, en moeten het echt van de fooien hebben .Er wordt door de belasting een gemiddel bedrag berekend wat ze aan fooi zouden vangen, en daar moeten ze nog over betalen.Dus niet te krenterig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste nachten die ik in een hotel heb doorgebracht buiten Europa waren in Uganda en Cuba.
In beide landen heb ik een groot aantal kleren achtergelaten. Dit scheelde mij veel ruimte in mijn tas en ik weet dat die mensen er erg blij mee zijn (vooral in Zimbabwe enkele jaren geleden... daar is geld haast niets meer waard en zijn ze blijer met wat goed ekleren).

De afritsbroek die ik vorig jaar achterliet was helemaal een hit. Ik heb nog nooit zo'n grijns zien verschijnen op het gezicht van iemand (de dame in kwestie kwam me naar de receptie achterna om te vertellen dat ik die broek vergeten was, over eerlijk gesproken...).