Wat moeten we zeker in Thailand zien/doen als we 10 dagen de tijd hebben?

Ik ga in november enkele weken naar Thailand.
Als ik de vluchten en de dagen die verplicht (eis van reisgenoot) op het strand doorgebracht moeten worden er van af trek, dan gaan we zo'n dik 10 dagen over houden.
Uiteraard heb ik al wel een globaal idee van wat we gaan doen. Bangkok & Chiang Mai staan ook al zeker op het programma, maar waar moet ik zeker naar toe, wat is echt een aanrader. Alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er niet bekkent sorry zou even iets voor je zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem aan dat je reispartner vrouwelijk is ........ dan heb je niks aan mijn tips ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ mallepietje , als je tips zijn die ik denk die je bedoeld, is er voor vrouwen ook genoeg te vinden.

Het beste antwoord

Als je van echt toeristische plekken houdt, is er veel te vinden. Ik zou je aanraden om wat minder toeristisch rond te kijken. Het Noord-Oosten van Thailand is erg mooi en veel minder toeristisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vind de minder toeristische dingen prima (hoewel Ayutthaya uiteraard wel op de lijst staat).
Heb je nog tips in het noordoosten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld de tempel : wat phra vihan is erg mooi en ligt eigenlijk in cambodja. Je hebt verschillende natuurparken wat erg mooi is. Maar de plaatsen in noordoost thailand zijn minder op toerisme gericht en zeker in de kleinere plaatsen zie je zoals de mensen echt zijn.
In de plaats Sakeao heb je mogelijkheden zoals het nationale park pangsida en een tempel Kao cha chan. Ik weet wel mogelijkheden maar stuur me even een PM. Eventueel met je mailadres en wat je leuk vind om te doen. Dan heb ik wel ideeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demelza, ik hoop op nog wat meer info in het noorden van Thailand. We hebben de vluchten inmiddels geboekt, we vliegen van Amsterdam naar Bangkok en dan direct door naar Chiang Mai. Hoe lang we daar blijven is afhankelijk van wat er allemaal te doen is. Tips blijven welkom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is van alles te doen in het noorden. je kan naar Changrai, naar Mae hon son. Ook in changmai is veel te doen. De berg Doi suthep met de tempel daar, moet je zeker bekijken. Ook een dag of middag naar de verschillende handwerken is erg leuk. Dan bedoel ik houtwerk, zilverwerk, zijde. En een dag kijken naar olifanten, bloemen, aapjes, slangen kan ook leuk zijn. Voor deze dingen kan je een tuktuk huren of een songteaw. En als je er tijdens Loi Kratong bent, is het gezellig daar. Je kan je gauw 5 dagen of meer vermaken daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nog een leuk webadres voor meer informatie over trektochten in en rond Chiang Mai?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even op deze site http://chiangmai.startpagina.nl/
ik zal zelf ook even voor je rondkijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er nu beter dan een antwoord (en enkele PB's) van een persoon die opgegroeid is in dat land.

Andere antwoorden (4)

Ha, die C4th;

Het Loy Krathong-festival valt vrijwel zeker in die reisperiode, lijkt me iets om niet te missen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-de floating market vlakbij bangkok.
-het plaatsje Mae hong son. (vlakbij birma)
- ayutthaya (oude hoofdstad)
- Golden triangle (drielandenpunt)
- River kwai.

bijna teveel om op te noemen. geweldig land :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een geweldige tip voor je die je bijna niet in boekjes vind.
Ga in het weekeind met de tuktuk naar de Chatuchak. Dit is de grootste markt van Thailand en is in Bangkok. Hier kun je je zelfs op de markt laten masseren. Geen nee te koop. Straatartiesten en je komt ogen en oren te kort.
Echt een aanrader.

Toegevoegd na 59 seconden:
De markt is er alleen maar in het weekeind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raadpleeg eens onderstaande website en je hebt tijd te kort
fremar