kan je als meisje (19) alleen lopen in Port Elizabeth? (Zuid-Afrika). Mensen met ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je kan ook de auto, bus of taxi nemen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat lijkt me een betere oplossing.

Antwoorden (4)

Het kan wel, maar is niet veilig. Zelfs als je een vrouw van ruim in de 30 bent, is het niet veilig om in de NACHT alleen over straat te gaan, overdag ben je wel veilig, zolang je niet op doodstille paadjes loopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de nacht en laat in de avond is het dus niet verstandig om als vrouw alleen over straat te gaan. Je hoort vaak de verschrikkelijkste verhalen.

Overdag ben je wel veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er geweest, maar was niet alleen. ik was wel rond die leeftijd.
denk dat je overdag nog wel alleen zou kunnen lopen. maar raadt het s avonds echt niet aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In heel Zuid Afrika geldt dat het er niet echt veilig is. Ik heb zelf een aantal jaar daar verbracht, ben ook in PE geweest. Dit is een relatief rustige en veilige stad. Ik verwacht niet dat je wat zal overkomen. Het beste kan je bij je hotel / hostel / .. navragen wat de situatie is, en welke delen van de stad je wel en welke delen je niet kan binnenlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Überhaupt is het niet vertrouwd om als 19 jarig meisje alleen door Zuid Afrika te lopen. Je bent zowiezo al een uitzondering tussen de Afrikaanse bevolking. Nu zullen er best plekken zijn waar het wel kan maar je moet het gevaar niet opzoeken. Neem een Afrikaan mee als je op stap gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me een geweldig land om naar toe te gaan.
niet dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het in Kenia zelf ervaren. Op de markt "kleden 1000 paar zwarte ogen je uit en kijken of je ook sieraden o.i.d. hebt die ze kunnen gebruiken. Toen er niks was werd mijn zonnebril (op sterkte) van mijn hoofd gegritst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer dat er veel plekken zijn waar we als vrouw beter niet kunnen komen.
dan is het in azie veel veiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten. Over 2 weken gaan we weer naar Bali
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede keuze.!!!
en vast veel plezier