Mijn dochter vroeg mij vandaag: "Als een vliegtuig door een wolk vliegt, wordt hij dan nat??"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Ja die wordt nat.

Want een wolk is in de aardse atmosfeer een op het oog samenhangende verzameling van merendeels zwevende waterdruppeltjes of ijskristalletjes of een combinatie hiervan. De waterdruppeltjes en ijskristalletjes ontstaan door condensatie of verrijping van onzichtbare waterdamp daar waar de relatieve luchtvochtigheid boven de 100% is gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wolken zijn verzamelingen van zichtbare hele kleine water- of ijsdeeltjes, die in de atmosfeer zweven. Als een vliegtuig door een wolk vliegt, dan kan hij nat worden of bedekt worden met een laagje ijsdeeltjes.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vertel dit maar tegen uw dochter ;)
Nou en of.
Een wolk is niks meer dan water.
En omdat het zo koud is, krijg je ijsafzetting op de vleugels.
Daarom hebben alle vliegtuigen een zogenaamd 'de-icing system', een soort verwarmingssysteem in de vleugels, anders kunnen ze afbreken bij teveel ijsvorming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Stel je jezelf voor als je door de dikke mist fietst, dan wordt je ook (een beetje) nat.