Hoe en waar boek ik een goede en voordelige stedentrip naar Barcelona?

Ik wil graag voor het eerst een stedentrip gaan maken, naar Barcelona. Ik heb echter totaal geen ervaring met bespreken en boeken, en het duizelt mij dan ook na een uurtje zoeken op internet. Het liefst boek ik een combi van vlucht en hotel, omdat dat makkelijk is. Verder zou het ook fijn zijn als het hotel niet te ver ligt van de Sagrada Familia, want die staat boven aan het lijstje met bezienswaardigheden.

Maar er is zoveel keus op al die sites, ik zie door de bomen het bos niet meer... Kan iemand mij misschien een eindje op weg helpen, wellicht ook puttend uit eigen ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben in Barcelona geweest en het metrosysteem is daar geweldig. Het is dus niet nodig om dicht bij de Sagrada Familia te logeren, omdat je er met de metro makkelijk komt. Je kunt een metrokaart kopen voor een aantal dagen, waarmee je in iedere metro kunt stappen. Heel handig! Ik heb overigens geen antwoord op je vraag omdat ik vlucht en hotel apart heb geboekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was deze zomer in Barca. Er is een toeristenbus, die langs alle bezienswaardigheden rijdt, daar kun je een dagkaart (of 2-daagse kaart) voor nemen, dan kom je vanzelf overal langs. Waar je moet boeken, weet ik zo 1,2,3 niet, gewoon bij een site van een reisbureau, of loop eens een reisbureau binnen...

Het beste antwoord

Zelf heb ik vroeger altijd via een reisbureau geboekt, waarbij ik meestal bij de Oad of De Jong Intra uitkwam.
Tegenwoordig boek ik ze meestal online, een goede site hiervoor:

http://www.stedentrips.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi C4th, dank voor je reactie. Heb uiteindelijk ook geboekt bij stedentrips.nl. Vraag me alleen af of alles goed gegaan is, eerst kreeg ik bij de laatste stap een 'interne server-error', later was dat verholpen maar toen was er weer een storing met iDeal waardoor ik niet kon betalen. Nou ja, anders bel ik ze nog wel even na. Maar jouw ervaring met stedentrips.nl is dus wel positief?

Andere antwoorden (4)

Ik heb zelf een tijd geleden voor een korte vakantie in Barcelona gebruik gemaakt van de website van De Jong Intra: www.dejongintra.nl. Boeken en kiezen ging heel makkelijk; je moet de keuze beperken door je voorkeuren in te vullen, qua prijs, duur, aantal sterren van accomodatie, etcetera. Dan wordt het aantal mogelijkheden steeds kleiner en specifieker gericht op jouw wensen. Overigens kan je op die site ook zien wáár het hotel van je keus precies gelegen is, in Barcelona. Heel handig. Je reispapieren en de rekening worden thuisgestuurd, je betaalt en de vakantie kan beginnen!

Natuurlijk kan je ook de "ouderwetse" manier gebruiken om een reis te boeken: Stap een reisbureau binnen, vertel wat je precies wil en laat alles voor je regelen. Daar helpen ze je graag!
Antoni
13 jaar geleden
Alvorens een stedentrip te maken lijkt het mij aanbevelenswaardig om je eerst te orienteren op hetgeen je echt wil zien wat de stad zo interessant maakt.. Hiervoor zijn vele boeken te koop of in de bibliotheek in te zien. Bij een stedentrip zie je doorgaans de highlites en ben je al weer voorbij zonder het echt gezien te hebben. Maar dat is waarvoor jij kiest.
In Barcelona is een perfecte metro die je binnen enkele minuten van bezienswaardigheid naar het volgende bezienswaardigheid brengt. Dus als jij je alvast hebt voorbereid op hetgeen je wil zien, lijkt dit mij een goede optie. Onze excursie naar Barcelona hebben wij altijd vanuit onze vakantiebestemming ondernomen. Je kan ook naar het reisbureau gaan voor een vlucht en hotel. Ook kan je via het reisbureau een stedentrip ter plekke bespreken. Alle mogelijkheden zijn open. Wil je weinig zien van veel of wil je juist veel zien van weinig?
De keus blijft toch bij jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de 'kleine portemonnee' boek je de vlucht bij Ryanair (op vliegveld Barca, of eventueel Girona) en via booking.com kan je goed een hotel vinden. Ga er lekker een middag voor zitten om uit te zoeken wat voor jou een goed hotel is. Kijk goed op de plattegrond of het wel de plek is waar je echt wilt zitten.
Ik heb met beide sites zeer goede ervaringen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ryanair en Booking.com zijn inderdaad goede opties. Zo hebben wij het ook gedaan. Ik zou een hotel in het centrum nemen en niet bij de Sagrada Familia. Daar is verder niet zo veel te beleven. Wij zaten in hotel Lleo, vlakbij Placa Catalunya. Dit is op loopafstand van de Ramblas, de haven het oude centrum enz. Voor de toeristische hoogtepunten kun je de hop on hop off bus nemen. Vertrekken vanaf Placa Catalunya. Ze rijden 3 verschillende routes. Stap in en uit waar je wilt, zo kun je dus ook naar de Sagrada Familia.
De kerk (of eigenlijk 2 kerken) op Tibidabo is ook zeer de moeite waard. Ook hier kun je met die bus naar toe.
Veel plezier! Barcelona is een erg mooie stad.