Waar ontstaat de Donau en waar is het einde?

Is het een bron en einde in Bulgarije of Roemenie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
27.7K

Het beste antwoord

"Hij ontspringt in het Zwarte Woud in Duitsland na de samenvloeiing van de Brigach en de Breg in Donaueschingen, stroomt oostwaarts door Centraal- en Zuidoost-Europa en mondt na 2829 km[2] in Roemenië en Oekraïne via de Donaudelta in de Zwarte Zee uit.'"
"De Donau is de enige grote Europese rivier die in oostelijke richting stroomt. Na 2888 km bereikt hij de Zwarte Zee via de Donaudelta, in Roemenië en Oekraïne. In tegenstelling tot andere rivieren worden de kilometers van de Donau stroomopwaarts geteld: het officieel nulpunt is de vuurtoren van Sulina aan de Zwarte Zeekust. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bron is in of bij de Duitse plaats Donaueschingen in of bij het Schwarzwald. Het einde is volgens mij in de Zwarte Zee in de Roemeense delta.