Wat zijn de nieuwe trends qua reizen?

De trends in reizen voor 2010, wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Dat is moeilijk te zeggen wanneer een groot deel van de reizigers de vakantie voor 2009 nog moet hebben.

Touroperators hebben voor 2009 ingezet op duurzaam toerisme, wat inhoudt dat je als reiziger speciale aandacht schenkt aan cultuur en natuur en voornamelijk aan het behoud daarvan.
Doorgaans zijn dit soort reizen echter prijziger dan anderssoortige reizen en met de Kredietcrisis in het achterhoofd...

Als de kredietcrisis doorzet en heftiger wordt voorzie ik als trend voor 2010: Back to basic. Lekker dichtbij, met een zak aardappelen op het dak van de auto richting Belgie/Frankrijk/Duitsland, met zijn allen op een camping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het "domme " toerisme zal stilaan verdwijnen : twaalf uren vliegen om continental food te veroberen tussen lallende russen en slaafse onderbetaald personneel in een zogenaamd "vip-all in- paradijselijk resort" met zes zwembaden en een stevige omheining met security. Hopen dat de mensheid evolueert. Er is een goede trend gestart met het betere B&B zowat overal in het goede oude europa.Meer nichemarkten zullen worden aangeboord zoals :acht dagen fietsen tussen Hanoi en de chinese grens of samba cursussen in Bahia of kookcursussen in baskenland met locale chefs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk gezien de recessie; thuis blijven = de nieuwe trend.