In de passagiersruimte alleen hulphonden, zoals bv een blinde geleidehond.

Toegevoegd na 50 seconden:
Andere honden die meereizen gaan in een speciale bagage-adeling, waar de temperatuur en zuurstof goed geregeld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je het zeker skusme
het is heel belangrijk nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt, je kan een hond in een vliegtuig meenemen(in een bagageruimte) maar ik dacht maximaal 1 hond per vlucht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze info voor je gevonden:
Vliegen met je hond is geen feest. Enkele luchtvaartmaatschappijen laten het toe een hond mee te nemen in cabine, maar alleen wanneer deze onder de stoel past. Voor de overige honden is een plaats in de bagage ruimte de enige oplossing.
Voor menig hond is deze reis in het bagageruim een waar trauma, waar ze nog lang last van hebben. In de Verenigde Staten hebben enkele honden eigenaren een truukje bedacht, het is daar namelijk mogelijk je hond (kostenloos) te registeren als service dier (bijvoorbeeld als blinde geleidehond). Na registratie mag het dier altijd mee in de cabine. Het is natuurlijk wachten tot hier weer iets tegen gedaan wordt. Voor zover ik weet is dit truukje in Nederland niet mogelijk.
Rieneke1
13 jaar geleden
bij sommige vliegmaatschappijen mogen katten mee de cabine in, in een vervoersbox die aan bepaalde maten moet voldoen.
kan me dus voorstellen dat een chuachiua of ander klein hondje, of een pup, dit ook mogen.
verder eens met de toevoeging :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt hoor, als je zeker wilt weten moet je contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval is een huisdier in de bagageruimte geen enkel probleem. Heb ook meerdere malen gereist met hond en kat. Je moet een gezondheidsverklaring hebben, een dierenpaspoort, de ticket kopen en je moet een box hebben die aan de eisen voldoet (kun je op schiphol kopen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn 2 mechelse herders bepaalt geen chiwawa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb net een email ontvangen van transavia
ze mogen mee
alle twee
kosten 60€ per hond
want paspoort hebben ze en alle inentingen hebben ze ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor de moeite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedzo! Fijn voor je.

Andere antwoorden (3)

ja als ze in bezit zijn van een padpoort bij de dierenarts verkrijgbaar ja om de hoe en wats kun je op internet bij desbetrefende vlucht informatie vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het echt zeker wil weten, dan moet je het aan de luchtvaartmaatschappij vragen. Want het is duidelijk dat het niet 'zomaar' mag, het kan alleen onder bepaalde voorwaarden. En die voorwaarden verschillen per luchtvaartmaatschappij, dus daar moet je het navragen om echt zeker te zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor de moeite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar komt het simpelweg op neer ja. plus.
itsme
13 jaar geleden
nou, goede reis dan maar!!
Ja, het transport van dieren is internationaal geregeld door de algemene veiligheidsvoorschriften van de International Air Transport Association, de Live Animals Regulations en de Animal Welfare Act. Deze voorschriften regelen onder andere de situatie in het bagageruim (luchtdruk, temperatuur, andere vracht etc.) en de wijze van in- en uitladen van je hond bij vertrek en aankomst, zodat dat niet schadelijk of ongezond voor je hond zal zijn.

Over het algemeen zijn er drie manieren om je hond mee te nemen:

In de cabine – je vliegt altijd samen met je hond en je hond moet in een reistas passen. Het gewicht van je hond en de afmetingen van de reistas verschillen per maatschappij.

In het bagageruim – je vliegt altijd in het zelfde vliegtuig als je hond. Je hond wordt vervoerd in een bench die aan bepaalde regels moet voldoen.

Als cargo – er is hierbij geen garantie dat je in hetzelfde vliegtuig als je hond reist. Lijkt ons niet ideaal maar het kan (met name gezien de kosten) zinvol zijn om dit te overwegen als je een lange vlucht moet maken.

De KLM heeft hiervoor een uitstekende service. Ze hebben een honden hotel op Schiphol en sturen als er honden aan boord zijn een verzorger mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1