welke vis is dit?

Ik heb hem/haar gevangen aan de kust van Playa del Carmen Mexico.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze vis was vooral in de branding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ziet er uit als een soort van de zogenaamde trekkervissen.
Weet niet welke het precies is.

Familienaam: Balistidae
Maar daarin zijn dus vele ondersoorten.

Ze heten trekkervissen omdat ze moeilijk uit hun schuilplaats te trekken zijn, daar ze hun eerste rugvinstekel kunnen oprichten als afweer.

Kijk er mee uit, want ze kunnen hard bijten, daar ze gewend zijn om schelp en schaaldieren te kraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hij had gemene tandjes maar een klein bekje. Ving hem inderdaad met een zeeslakje die ik uit het huis had gehaald. Bedankt voor het antwoord.