Welk termijn hanteert een reisorganisatie om een vakantie tot lastminute te verkopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je moet last-minute tegenwoordig meer zien als een tekst die gebruikt wordt om een aanbieding te promoten.
Net zoals airmiles sparen echt niet (meer) gaat om goedkope vliegreisjes te gaan maken.

Er is geen absolute tijdslimiet waarbinnen last-minute-reizen moeten worden geboekt, alhoewel er natuurlijk wel een grens is waarbij 'last-minute' niet meer geloofwaardig is.

Onderstaande (geleende) tekst geeft het geheel goed weer:
Lastminute of last-minute is een term die gebruikt wordt in de reisbranche, om aan te geven dat het een reis is die op het allerlaatste moment wordt geboekt. Het idee achter de lastminutes is om reizen/hotels die nog niet volgeboekt zijn, toch nog te verkopen. Voorbeeld: vaak is het zo dat een reisorganisatie 50 stoelen in een vliegtuig boekt, een week voor vetrek zijn er nog drie plekken vrij, dan zetten ze een lastminute in om deze laatste drie ook nog verkocht te krijgen. De lastminute reizen of overnachtingen zijn op deze manier vaak goedkoper dan het normale tarief. Lastminutes zijn inmiddels zo ingeburgerd dat het op allerlei vlakken wordt ingezet, vroeger was het alleen voor vliegreizen maar nu zie je zo ook voor autohuur, hotelovernachtingen en busreizen. Het wordt nu ook ingezet als reclame middel en kan je lastminutes ruim van te voren boeken (dan zijn het dus eigenlijk geen echte last-minutes).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen vaste termijn voor. Sommige sites hanteren vele weken tot zelfs maanden. Anderen hanteren enkele dagen. Gewoon rond gaan kijken zodra je weet wanneer je weg wilt & hoeveel je wilt betalen.