Bekeuring vergeten?

Vanuit Duitsland kreeg ik een bekeuring+ acceptgiro binnen wegens te hard rijden: 20 Euro. Eraan toegevoegd was een goed herkenbaar fotootje van de bestuurder(ik). Wat gebeurt er eigenlijk als je zo'n bekeuring vergeet te betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Sedert enige tijd bestaat er tussen Nederland en de landen België en Duitsland een verdrag dat inhoudt dat zij elkaar bijstaan bij het innen van boetes met betrekking tot verkeersovertredingen.

Dit betekent in de praktijk dat..de Nederlandse staat jouw adresgegevens enz.heeft doorgegeven aan de Duitse justitie.

En..als jij niet betaalt..word je door de Nederlandse justitie aangesproken voor de inning van dat bedrag.

Indien noodzakelijk..gaat justitie zelfs verder..

Conclusie: Betaal die twintig eurootjes maar..want je krijgt er heel veel last mee..als je dat nalaat.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet veel. Vorig jaar kreeg ik in Polen ook een bekeuring van een hoog bedrag wegens fout parkeren. Kenteken genoteerd en alles, nooit meer iets van gehoord.

Maar dit is Duitsland, dus ik zou het toch maar betalen, zeker nu je het thuisgestuurd krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kwam je er makkelijk mee weg.
Sinds een kleine 2 jaar wordt er werk gemaakt
van het innen.

Zie de duidelijke bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij niet betalen wordt het justicieel incasso bureau van Nederland ingeschakeld en wordt je verder achterna gezeten alsof je in nederland een bekeuring had gekregen.