Wat zijn leuke uitjes in de Eiffel, Duitsland?

We gaan maar een paar dagen, en voor het eerst naar Duitsland. We gaan niet voor winkelen of hangen, maar om de omgeving te verkennen. Dus leuke bezienswaardigheden, natuur, en leuke activiteiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eigenlijk is het meer een pre-vakantie voor volgend jaar, maar is nog even een paar daagjes last-minute geboekt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (5)

monschau moet heel erg mooi zijn, schitterende omgeving, daar kun je erg mooi wandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van auto's houdt, kan je naar de Nordsleife, het vrije trainingscircuit waar vooral op zondag heel veel te doen is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_Nordschleife
In de dorpjes rond het circuit zijn vaak ligweides, biergartens en veel tourisme.
Kijken is overal gratis, en erg leuk om een uitgebreid te picknicken met je kont in het gras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een curiosum in de Eiffel zijn de maare = oude vulkaankraters.
De Tönissteiner bronnen:http://www.toenissteiner.de/html/nl/index.html
Net over de Belgische grens :Monschau indeed.
In de Belgische Eifel: Het Hertogenwald

Toegevoegd na 5 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurpark_Hoge_Venen-Eifel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zoover.nl en op Google Maps kan je veel vibden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Eifel is veel te doen en te bezoeken /Gerolstein :de beroemde mineraalbronnen zijn te bezoeken in het parkpavilioen.Pelm nabij gerolstein :Wolf und Adlerpark.Gonsdorf :Beren en dierenpark.Manderscheid :Burchtruines/Wandelingen
Brockscheid :Klokkengieterij .Wallenborn :de enige koudwatergeizer in west-Europa.Shutz nabij Manderscheid :beklim de vulkaanrots: prachtig panorama