Is noord-oost Polen een leuke bestemming voor een vakantie van twee weken?

Alleen antwoorden als je er zelf geweest bent.

Toegevoegd na 10 minuten:
ik ben vooral op zoek naar natuur, maar ook dingen om daar te doen met kinderen. Denk dan niet meteen aan een attractiepark maar an bijvoorbeeld een survival, klimpark of leuk museum. Attracties met betrekking tot de natuur of iets dat leerzaam maar wel leuk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Noord-oost Polen heeft veel natuur, veel afgelegen gebieden, veel kleine dorpjes. Als je daarvan houdt, moet je daar beslist naartoe.

Je moet dan gaan voor de lange wandelingen, fietstochten of autoritten, en voor het meemaken van het dorpsleven.

Als je de omgeving van Gdańsk, Gdynia en Sopot ook nog tot Noord-oost Polen rekent, is die omgeving ook zeker aan te raden. Gdańsk is een erg mooie stad, ook heel betaalbaar. Een soort Hanzestad, die soms zelfs wat weg heeft van Amsterdam. De werf waar Solidarność groot is geworden, staat er nog altijd, compleet met spandoeken, bloemen en foto's.

Gdynia is Gdańsk in het klein.

Wij hebben er zelf rondgereden met de auto, en dat is prima gegaan. Alleen als het regent moet je oppassen op de provinciale wegen: die zijn uitgesleten door het vele zware vrachtverkeer, waardoor je op beide rijbanen twee diep weggezakte banen krijgt die vol met water staan. Bij elke vrachtwagen die je tegemoetkomt word je bedolven onder meerdere badkuipen opzijgeworpen water.

Wij zijn op zo'n weg achter een vrachtwagen blijven hangen, die de weg enigzins droogreed voor ons. "Onze" vrachtwagen wierp een dicht watergordijn naar links en rechts. Omdat hij als het ware het water spleet, noemden wij hem Mozes.   ;-)

Wij verbleven in een groot buitenhuis in Bojano, in een landelijke omgeving ten westen van Sopot.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ligt eraan waarnaar je op zoek bent. Natuur en rust, dan wel. Entertaiment en luxe, dan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf iets verder geweest namelijk de baltische staatjes Estland, Letland en Litouwen. Ik denk dus dat het wel vergelijkbaar is.

Als je van Cultuur houdt is het zeker interesant je hebt er een rijk cultureel erfgoed en dan voornamelijk religieus. Verder is er nog een hoop van het platteland te zien tijdens de sovjet overheersing.

Al met al zeker de moeite waard om naar toe te gaan als je maar niet in één stad of dorp blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mooiste regio om rond te trekken is Mazurie...de omgeving met zijn vele meren. (Deze streek ligt tussen Gdansk en het echte noord-Oosten (Augustow, Suwalki).

Polen is echt de moeite waard ! Veel natuurparken !

Het enige nadeel is de taal. Niet overal spreken ze Engels !
Sommigen kunnen een woordje Duits of Frans.
Hou daar dus rekening mee.

De hoofdwegen zijn goed berijdbaar. Kleinere wegen op een kaart kunnen echter zandwegen zijn.
Fietspaden zijn een uitzondering.

Museums...er zijn wel een aantal locale museums of openluchtmuseums (genre bokrijk).
In de buurt kan je ook de verblijfplaats van Hitler vinden.

Op de meren...bootjes kunnen gehuurd worden. Dus watersport is geen probleem.

En alles is heel betaalbaar, zelfs de hotels.

Geniet ervan ! Ik heb bijna gans Polen bezocht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig gebied, ongerept, dunbevolkt.
Kijk een op http://www.kampereninpolen.nl/attracties.php
Ook ben je zo in Litouwen, Rusland en Wit Rusland; voor de laatste 2 is visum vereist.