Wie weet een goedkoop hotel in hartje Rome. Graag eigen ervaringen.

In sept ga ik een lang weekend naar Rome, shoppen en stappen....wil graag in een hotel, in het centrum. Welk stadsdeel moet ik hebben, heb al gegoogled maar kom er niet helemaal uit.

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry goedkoop bedoel ik voor met zn 2-tjes ongeveer tussen de 500 en 1000 euro, goedkoper mag ook. Maar vooral niet duurder.

En nee ik weet dat Rome niet in Noorwegen of Zweden ligt. (ligt in Italië.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik was eind mei in Locanda San Cosimato, in de wijk Trastevere ('overkant van de Tiber', vrij vertaald). 100 euro per nacht, incl prima ontbijt. Gelegen aan leuk plein met markt, diverse horeca. Mooie middeleeuwse wijk met geweldige straatjes en boetiekjes. Met tram of bus ben je snel in het centrum. Hotel is in appartementencomplex. Je krijgt bij aankomst je eigen sleutelset en kunt zelf in- en uitgaan, er is geen receptie, je moet je melden bij de naastgelegen koffiebar (met supergoede koffie :-)) Personeel spreekt matig engels, dat is een nadeel als je geen italiaans spreekt. Maar met handen en voeten kom je een heel eind. Kamers zijn vrij klein, maar je bent niet in Rome om eens fijn op je hotelkamer te blijven, toch? Superschone kamer en elke dag schone handdoeken. Airco. Een echte aanrader!

Toegevoegd na 9 uur:
100 euro per kamer per nacht, dus 50 pp. Dat was de prijs voor eind mei, weet niet wat er voor september geldt.