Hoe door zwitserland als je flitspaal info op je TomTom niet uit krijgt?

In Zwitserland is 't verboden TomTom te hebben met flits info.Verhalen van TomTom word afgepakt en hoge boetes doen de ronde.Stiekem en niet zichtbaar TomTom gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Zwitserland heeft een lijst opgesteld van navigators die verboden zijn; zelfs bepaalde GPS-toestellen met flitswaarschuwing zijn niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

gewoon je aan de verkeersregels houden heb je ook geen last van flitspalen.
13 jaar geleden
Op sommige navigatiesystemen zit de mogelijkheid om die functie uit te schakelen. Dan weet je niet waar de flitspalen staan, maar het scheelt een hoge boete als de politie je controleert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een wegenkaart, zoals het altijd gedaan werd. Dat zijn van die papieren dingen waar de weg op gedrukt staat. onder andere verkrijgbaar bij tankstation of ANWB.

En als je je primair zorgen maakt over geflitst worden: Als je je gewoon aan de geldende snelheden houdt, overkomt je dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet het absoluut mogelijk zijn om de flitspaalinformatie op je tomtom uit te schakelen. Als ik jou was zou ik even goed door de instellingen scrollen om te kijken waar je dat kan doen.

Lukt je dat niet dan zul je toch een routekaart moeten hebben. Desnoods print je thuis alvast de route uit en neem je die mee, dan kan je dat in Zwitserland gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de maximum snelheid houden lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Kimstars;

Op de site van Tomtom zelf heb ik vorig jaar de informatie teruggevonden die nodig is om flitsinformatie te wissen. Op doorreis door Zwitserland heb ik me gewoon redelijk aan de geldende maximum snelheden gehouden, wat me normaliter veel moeite kost. Maar de wetenschap dat er veel gecontroleerd wordt, vooral in de buurt van de 38 (!) tunnels waar ik doorheen moest, en er flinke boetes kunnen worden gegeven hielpen me daarbij. Met hhoguit 5 tot 10km/h 'teveel' op de teller en gebruikmakend van cruisecontrol moet dat lukken. Scheelt je overigens bij het doorkruisen van Zwitserland via Basel richting Milaan een klein half uurtje als je op een rustig tijdstip reist. Daarna kun je jezelf in Duitschland of Italië weer lekker laten gaan....