Waar vind ik een inpaklijst voor vakantie?

Ik weet nooit wat ik mee moet nemen op vakantie. Raak altijd het overzicht kwijt en vergeet altijd wel weer wat. Ik ben daarom op zoek naar een inpaklijst die ik kan nalopen. Wat mee te nemen op vakantie?

een jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Antoni
een jaar geleden
@KarinH, op de website Infonu.nl hebben allerlei mensen allerlei artikelen geschreven, soms ook met handige tips. Voor jouw vraag is dit artikel https://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/135735-to-do-lijsten-voor-als-je-op-vakantie-gaat.html handig, maar je vindt er verschillende (andere) artikelen met reistips, met name in de categorie Reizen en Recreatie, Diversen: https://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/. N.B.: De tips worden gegeven door 'gewone' mensen, geen professionals, want iedereen mocht schrijven op de website -vanaf 2021 is het een archief met artikelen-, dus er kunnen ook slechte tips bij zijn.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Gebruik zo'n standaardinpaklijst die je overal op internet vindt, en pas die aan aan jouw behoefte / vakantie. Van tevoren kun je dingen toevoegen, en als je onderweg bedenkt dat je nog iets mist, maak je een aantekening in je telefoon (of zo) en voegt dat na je vakantie toe voor volgend jaar. Zo pas je je lijst telkens aan - zo heb ik bijv. voor een najaarsvakantie andere dingen nodig dan voor een zomervakantie, voor een fiets-met-tent-vakantie andere dingen dan voor een bungalow. En inmiddels hoef ik geen menstruatieproducten meer mee te nemen, maar wel steeds meer hulpmiddelen ;-).
Mins453
een jaar geleden
Mascha van Beautygloss had er ooit een video over gemaakt, even googlen of op YouTube zoeken

Antwoorden (2)

Hier bv:
https://www.travelbags.be/koffers/inpaklijst/
https://www.reisroutes.be/blog/reisinfo/inpaklijst-reis-checklist/
fremar
een jaar geleden
Het is natuurlijk een beetje persoonlijk wat je meeneemt. Ligt er ook aan waar je naartoe gaat en hoe lang. Als je met de auto gaat kan je meer meenemen dan op de fiets.
Ik zou zo'n lijstje nalopen en kijken wat je zelf nog kan bedenken. Kan handig zijn om dat heel ruim van tevoren te doen. Dan kom je eerder op ideeën. Dat je je nagels knipt en bedenkt dat een nagelknippertje ook handig kan zijn.
Wat regenkleding betreft kan zo'n poncho handig zijn.
Toegevoegd op 21 juli 2022 13:01: tekst
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden