zorgen dat je daar al een huis hebt of bij iemand kan logeren. dat je genoeg geld hebt dat je daar ergens kan beginnen werken enzo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zorgen dat er ten minste één persoon thuis is in het land waar ik heen verhuis, ivm de wetten en de regels in dat land. Als je met twee personen naar een land verhuisd dat geen van beiden als thuisland kent, is het een hele grote opgave om van meet af aan volgens de wetten in dat land te leven... Je zou voor grote tegenslagen en/of verrassingen komen te staan gewoon door onwetendheid...

Mooi land Canada...

Toegevoegd op 23-04-2009 19:58:59
oh ja en die weet dan ook precies wat je moet regelen...

:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht even dat je misschien een Green Card nodig zou hebben in Canada, net zoals in Amerika, maar dat blijkt volgens deze website niet zo te zijn: http://www.answerbag.com/q_view/17473

Je moet overigens wel een Work Permit regelen.

Ik raad je ook aan bij de Canadese ambassade informatie te vragen. Het adres daarvan is Sophialaan 7, 2514 JP Den Haag. Het telefoonnummer is 070-3111600. De website van de ambassade van Canada in Nederland is te vinden via http://www.international.gc.ca/missions/netherlands-pays-bas/menu-nld.asp

Toegevoegd op 23-04-2009 21:37:10
Op de website van de Canadese ambassade zie ik nu dat, als je wil emigreren naar Canada, je alles moet regelen via de Canadese ambassade in Duitsland! En met een beetje pech duurt dat 24 maanden, volgens de website. Je zal dus veel geduld moeten hebben...
Antoni