Is Praag (Tsjechië) goedkoper dan Nederland?

Ik ga binnekort naar Praag alleen vroeg ik mij af of het daar goedkoper was. En daarmee bedoel ik echt dat bijv. de Zara van daar en hier etc.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je er binnenkort toch bent, dan weet je het toch? Wat heeft het voor zin om dat dan van-te-voren te weten? Kan geen één reden bedenken.
paulus811
6 jaar geleden
Ik kan wel een reden bedenken. Als je van plan bent een nieuwe garderobe aan te schaffen en Praag al op de planning staat, dan zou je kunnen besluiten de aanschaf nog even uit te stellen. Zo onlogisch lijkt me dat niet.

Het beste antwoord

Ja, Praag is goedkoper dan een Nederlandse stad als bijvoorbeeld Amsterdam.

Volgens deze website https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Netherlands&country2=Czech+Republic&city1=Amsterdam&city2=Prague is een zomerjurk bij Zara of H&M zo'n 10% goedkoper in Praag vergeleken met Amsterdam.

Volgens deze website https://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/amsterdam/prague is het verschil bij het kopen van een zomerjurk bij Zara of H&M of een vergelijkbare winkel zo'n 3%.
Antoni