In welke streek van luxemburg kun je goed fietsen?

Wil met de caravan naar Luxemburg gaan en willen de fietsen meenemen als er niet te veel geklommen moet worden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Camping in Diekirch zoeken, Dan kun je langs de Sauer fietsen, richting Echternach en dan langs de Moesel.In Duitsland vindt je ook genoeg wegen die redelijk te fietsen zijn,ga in Wallendorf over de Sauer, ook een mooie route. Dan ben je wel een paar dagen zoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

in ieder geval ten noorden van Hoensbroek blijven, daar wordt het al aardig heuvelachtig

Toegevoegd na 42 minuten:
ppppff sorry Ik heb dus maar half gelezen, en kwam dus op Limburg, vandaar dat idiote antwoord van me
13 jaar geleden
het zuiden van Luxemburg is vlakker dan de rest. maar je komt vrijwel overal hellingen tegen.
verder is er nog de moesel. de wegen daarlangs zijn over het algemeen ook goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rondom Ettelbruck en Esch sur Sure kun je fantastisch fietsen. Prachtige routes zijn daar aangegeven en bij de plaatselijke VVV hebben ze allemaal routeboekjes. Zorg wel voor een fiets met de nodige versnellingen, want die zul je hard nodig hebben. Vlakke wegen kom je maar weinig tegen in Luxemburg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen in Luxemburg
|
Luxemburg is maar een klein land, maar daarom niet minder geschikt om te fietsen. Je fietst er in enkele dagen makkelijk doorheen, maar je hebt ook zeker de mogelijkheid om je hele vakantie mooie fietstochten te maken, zonder dat je steeds weer dezelfde wegen gebruikt. Wel kun je al bij voorbaat zeggen dat je veel andere Nederlanders tegen zult gaan komen

gebieden

Grof ingedeeld bestaat Luxemburg uit twee gedeelten: in het noorden de Oesling en in het zuiden het Gutland. De Oesling vormt de overgang tussen de Ardennen enerzijds en de Eifel anderzijds. Landschappelijk gezien lijkt de Oesling ook wel veel op de Ardennen. Gutland is vergelijkbaar met het Lotharingse heuvellandschap. Niet echt inspirerend voor veel fietsers, hoewel ook daar genoeg te beleven valt.

Het landschap van de Oesling is zeer afwisselend. bossen, meren, riviertjes, kastelen, en zelfs wijngaarden. Het Müllerthal wordt zelfs Klein Zwitserland genoemd, omdat het wel wat weg heeft van een echt berglandschap. Erg mooi gebied dus, dat zeker loont om de fiets even aan de kant van de weg te zetten. Nadeel is dat het dicht bij Nederland, België, Duitsland en Frankrijk ligt, vanwaar dan ook veel andere toeristen je zullen vergezellen.

verkeer

Het wegennet van Luxemburg is één van de dichtste in Europa. De wegen zijn goed en bijna altijd tweebaans. In de heuvels moet je soms flink klimmen, zeker als je van het rechte pad afdwaalt. Een goede kaart is aan te raden, hoewel de bewegwijzering over het algemeen goed is.

De Luxemburgse automobilist is vriendelijk. Af en toe een toet is niet agressief bedoeld, maar als steuntje in de rug. Aangezien er zeker in de vakantieperiodes veel Nederlanders naar Luxemburg gaan, is het soms oppassen voor Nederlandse sleurhutten.

klimaat (zie ook de vakantieweerpagina)

Het Gutland is een vrij droog gebied, omdat alle regen al is gevallen in de Ardennen. In de Oesling is het natter, en dus groener.

overnachten

Aangezien Luxemburg aan het toerisme een flinke bron van inkomsten heeft, zijn er veel mogelijkheden om te overnachten. Iedere 20 km is er wel een of ander kampeerterrein te vinden. Een bordje vol bij de ingang van een camping geldt meestal niet voor fietsers. Gewoon proberen dus. Ook vrij kamperen is toegestaan, als je maar toestemming hebt van de eigenaar.

Er zijn in Luxemburg een aantal jeugdherbergen die op redelijke fietsafstanden van elkaar liggen. Ook hotels en 'Zimmer Frei' zijn er in overvloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen gaat altijd goed langs rivieren. Ook in Luxemburg dus.