Heb je last van de katten in Griekenland? Blijven ze uit de buurt?

Ik heb een extreme angst voor katten. Nu wil ik op vakantie naar Griekenland en weet dat hier veel katten rondlopen. Komen de katten naar je toe en lopen ze langs je been of zitten ze op muurtjes en komen ze nauwelijks bij je? Dit is voor mij een belangrijk dingetje voordat ik de keuze van de vakantie ga maken. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Reddie
6 jaar geleden
In Griekenland heb je loslopende katten, net als in Nederland.
Daar hoef je dus niet voor naar Griekenland.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn katten die bij de restaurants bedelen en gewoon bij je tafel komen. Dus ik zou niet naar Griekenland gaan als je er echt zo bang voor bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De katten in Griekenland zijn vaak zo mager dat ze geen behoefte hebben aan aandacht, maar vooral aan voedsel. De plek waar je voornamelijk met katten in aanraking zou kunnen komen zijn restaurants. Maar als jij aan de eigenaar duidelijk maakt dat je niet van katten gediend bent, zal deze er meestal alles aan doen om ze weg te jagen. Op allerlei ander plekken zijn wel katten, bijvoorbeeld in opgravingen, maar daar zul je als je geen visje o.i.d. aan het eten bent niet zo heel snel last van krijgen.
Overigens zou het fijn zijn als je iets minder bang voor katten zou zijn. Maar daar heb je zelf misschien al wel iets aan proberen te doen. Katten zijn zelden gevaarlijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld honden. Die zijn meestal ook ongevaarlijk, maar incidenten met katten komen echt weinig voor, tenzij je ze provoceert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben een tegenstander van katten pijn doen of beschadigen, maar je kunt ze, als ze erg opdringerig zijn, wegjagen door naar ze te blazen, of door een beetje water naar ze te gooien, waar de meeste katten ook een enorme hekel aan hebben. Grieken zelf deinzen er overigens vaak niet voor terug om katten een schop of erger te verkopen. Meestal zijn het geen grote dierenvrienden.

Antwoorden (2)

De katten in Griekenland, als die er al zijn, kan je toch gewoon uit de weg gaan? Loop even wat sneller als ze in je buurt komen en hun belangstelling zal meteen weer door iets anders worden getrokken. Het zal vast niet zo zijn dat ze ineens met zijn allen jou als nieuwe beste vriend kiezen!

Ik zou me, als ik jou was, in ieder geval niet laten leiden door deze angst bij het kiezen van je vakantiebestemming.

Werken aan je angst (door bijvoorbeeld confrontatie-therapie) lijkt mij overigens heel verstandig. Je huisarts kan je daar vast bij helpen.
Antoni
6 jaar geleden
Ik ben ook ooit in Griekenland geweest en ik heb ook heeeeeele erge katten angst

Ik was er 1 dag er zat al meteen een kat mijn man aaide hem toen liep mijn man weer verder maar die katten zij heeeeel tam echt super lief