In principe zul je zonder veel problemen een short stay appartement kunnen huren. Mogelijk moet je wel een borg betalen of je credit card gegevens aanleveren. Verhuurders proberen uiteraard zekerheden in te bouwen. Als je een vertaalde verhuurdersverklaring hebt en kun laten zien dat je het kunt betalen (inkomensgegevens) wordt het ook een stuk makkelijker om langere tijd iets te huren. Huiseigenaren zullen je waarschijnlijk geen huurcontract gever voor langer dan de maximale verblijfstermijn van het visum.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is geen enkel probleem. Met een ESTA visum mag je tot 90 dagen in de VS verblijven, met een L1 visum 3-5 jaar. Vaak geldt voor appartementen wel dat de minimale huurtermijn 30 dagen is met een opzegtermijn van een week.

Ik huur zelf een appartement in NY en dat gaat prima. Wel de afspraak maken dat je het appartement eerst wilt zien, want of je krijgt een krot of je betaalt de hoofdprijs. Reken voor een mooi 1 slk appartement in een stad als NY wel op 6000-8000 usd per maand. Dat is dan wel gemeubileerd en inclusief stroom, water, tv, internet en meestal een wekelijkse schoonmaak.
paulus811