Wat is Oslo (Noorwegen) voor een stad?

Ik heb zin in een weekend trip. Wat zijn de plus en min punten van deze stad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Een bruisende stad, temidden van een fjord en beboste heuvelen, dat is Oslo. Zelfs middenin het centrum ruikt de lucht hier nog heerlijk schoon. Geniet niet alleen samen van de prachtige natuur, maar ook van de lekkerste Noorse gerechten, de overweldigende saunacultuur, het oergezellige uitgaansleven en de leukste winkeltjes!

Enfin, genoeg superlatieven over Oslo.

http://www.stedentrippers.nl/oslo/bezienswaardigheden.html
http://www.cityspotters.com/noorwegen/oslo.html

Nadelen.
Dat is heel persoonlijk. Wat de een niks vindt, vindt de ander prachtig en tja het is er nog kouder dan hier. Gedurende de zomermaanden wordt het niet heel erg warm in Oslo. Gemiddeld ligt de temperatuur tijdens de zomermaanden (mei t/m september) rond de 14°C.
En Noorwegen is duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Loenie, ik heb een minnaar, of minnares. :-)

Andere antwoorden (5)

Daar ben ik vorig jaar op vakantie geweest want mijn broertje woont daar

Heel gezellig,enorm veel marokkanen maar ik vindt ze veel socialer en vriendelijker dan hier in Nederland,maar dat zal wel aan de Noren liggen.

Alkohol en eten is heel duur,geniet maar van de natuur daar in de omliggende dorpjes

Voor de rest is het er heel schoon en het is 3 graden kouder dan in nederland meestal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Waarom noem je jezelf dan geen Osloman?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ik kijk wel uit ik ga maar weer eens een beugeltje openen want ze zijn kampioen
Oslo is een heel mooie stad.
Bezoek het openlucht beeldenpark Vigeland. Maak een rondvaart door de haven, maak eens een uitstapje naar de skischans van de Holmenkollen. Terrasje aan de haven.

Oslo is een heel mooie stad, maar inderdaad ook een erg dure stad. Alcohol kun je beter niet in een café nuttigen, voor hetzelfde geld heb je een stuk of 3 cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oslo is, zoals gezegd, een schitterende stad.
Pluspunten vond ik dat het water uit de kraan heel lekker is, de Noren zijn heel vriendelijk en het is heel groen en schoon. Je moet zeker fietsen gaan huren, ze hebben overal in de stad 'opslagplekken' zodat je er later weer één uit het rek kunt halen, heel handig!

Echter, sommige producten, zoals alcohol en tabak, zijn heel duur, 's avonds kan het in het oosten en centrum van de stad een beetje eng op straat worden en er zitten elke dag heel veel junks op straat, zelfs op de meest drukke plekken.

Ik raad je aan om een Lonely Planet aan te schaffen, daarin staat hoe je met een budget wat jou het beste schikt een leuke reis hebt en dus ook de absolute hoogtepunten van de stad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil graag nog één opmerking toevoegen: ik lees in veel berichten dat het er (altijd) kouder is dan in Nederland, dit is echter niet geval. In deze maanden is het daar vaak heerlijk weer en kunnen de temperaturen tot 20-25 graden oplopen. Tijdens mijn verblijf was het er zeker aangenaam weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een erg fijne stad. zeker in de zomer als het lang licht blijft. je moet zeker een boottripje maken naar een van de eilandjes voor de stad. veel plezier alvast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi, vooral in de zomer (lekker lang licht, tegenovergestelde in de winter) en prachtig met al dat water.
Kijk voor een ticket eens bij Ryanair, bespottelijk goedkoop!
Veel plezier :-)