mag je als boerenkind buiten de vakanties ook op vakantie van 2 week?

mijn familie, en ik dus willen graag dus op vakantie, de 2 week direct na de zomervakantie, zou dat mogen? en wij wonen dus op een boerderij, dus zoiets zou toch mogen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Powergen
7 jaar geleden
Wat heeft een boerderij daar nou mee te maken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als Martin op een boerderij woont is het waarschijnlijk aanpakken op de boerderij in de maand augustus.

Antwoorden (2)

Het is mogelijk om vrijstelling aan te vragen van de leerplichtwet wanneer ouders seizoensgebonden werk doen.
In de bron staat hoe je dat aan kunt vragen.

--
U mag uw kind niet meenemen op vakantie buiten de schoolvakanties. Doet u dit wel, dan overtreedt u de Leerplichtwet en bent u strafbaar. Kunt u geen vrij krijgen op uw werk tijdens de schoolvakantie? Dan kunt u 1 keer per schooljaar een verzoek indienen voor verlof buiten de schoolvakanties.
Vrij buiten de schoolvakanties
Soms kunt u geen vrij krijgen van uw werk tijdens de schoolvakanties. Bijvoorbeeld omdat u seizoensgebonden werk doet. Of omdat u dan piekdrukte heeft op uw werk. In dat geval kunt u een verzoek indienen voor verlof buiten de schoolvakanties: beroep op vrijstelling. ----
7 jaar geleden
Ja, je mag 1 keer per jaar op vakantie buiten de schoolvakanties, als dit in verband met het werk van je ouders niet anders kan.

Nee, dit mag niet in de 2 weken direct na de zomervakantie.

"Voorwaarden verlof buiten de schoolvakanties

Uw kind kan alleen vrij krijgen als:
- U kunt aantonen dat u door uw werk niet tijdens de schoolvakanties op vakantie kunt;
- Het verlof niet in de eerste 2 weken na de zomervakantie valt;
- Het gaat om een gezinsvakantie, die niet langer duurt dan 10 schooldagen."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ vooral de beperking niet de eerste twee weken na de grote vakantie, lezen veel mensen overheen.