Over het algemeen moet je 15 jaar zijn, om alleen te mogen vliegen. Maar je kunt het beste bij de luchtvaartmaatschappij informeren hoe het precies gaat : je hebt officiele papieren nodig waaruit blijkt, dat het mag van je ouders. En je moet natuurlijk een goedgekeurd visum voor Amerika hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regels verschillen sterk per luchtvaartmaatschappij. Daarom moet je altijd eerst contact opnemen met de maatschappij waarmee je wilt gaan vliegen.
Alleen reizende kinderen in de leeftijd 5 t/m 11 jaar kunnen alleen reizen indien tijdig aangemeld bij de luchtvaart- maatschappij. Die maatschappij draagt zorg voor begeleiding naar en van het vliegtuig. De purser ontvangt het alleen reizende kind aan boord en draagt het kind bij aankomst op de bestemming over aan het grondpersoneel ter plaatse. Er dient te allen tijde een afhaler (van 16 jaar of ouder) op de luchthaven van bestemming aanwezig te zijn.
Iemand van 16 jaar oud wordt beschouwd als volwassene en mag zonder begeleiding vliegen.
Amadea