Wat is de mooiste route tussen Gardameer en Plaats in Toscane stukje onder Livorno

Ik kan rijden via Brescia - Parma - La Spezia dus A15 en A12 of via Verona - Modena - Bologna - Firenze dus A1

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf 15 jaar in die buurt gewoond, dus ik ben er vrij bekend. Als je echt een mooie route wilt rijden en je hoeft niet naar de tijd te kijken, moet je het volgende doen:

Laten we zeggen dat je vanaf het Gardameer bij Affi de A22 (E45) neemt in zuidelijke richting, d.w.z. richting Modena. Als je bij Modena bent, ga je de A1 op richting Bologna - Firenze en neem je de afslag (uscita) Modena Nord. Eenmaal deze afslag genomen, volg je gelijk de borden voor de SS 12 (SS = Strada Statale). Deze beroemde weg wordt ook wel genoemd, de "La strada statale 12 dell'Abetone e del Brennero (SS 12)" en laat je dwars door de Apenijnen rijden tot aan Abetone (je komt o.a. langs Montale, Pavullo, Lama Mocogno en Pievepelago). Als je op de pas van Abetone bent, blijf je de SS12 vervolgen richting Luca (dit is een hele lange afdaling, met een prachtig uitzicht). Vanuit Luca blijf je de SS12 volgen (wordt SS12radd) richting Pisa en vandaar uit kun je zelf kiezen welk laatste stukje je wilt rijden tot aan Livorno.

Ik kan je zeggen dat dit een prachtige route is met de allermooiste panorama's die je je kunt voorstellen. Leuke ouderwetse restaurantjes langs de route (met echte streekgerechten) en tanken onderweg is ook geen probleem. Vergeet je fotocamera niet klaar te leggen. Je zult er geen spijt van krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je deze route wilt rijden, zonder tussendoor te stoppen (wat denk ik niet mogelijk is), ben je ongeveer 2,5 uur langer onderweg dan wanneer je via de snelweg zou gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey bedankt! Ik zal die route nog eens nakijken als ik die kant weer eens op ga!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het je aanbevelen, krijg je geen spijt van.

Andere antwoorden (1)

Dat hangt helemaal af van jou definitie van mooi!

Maar als ik zo de plaatsnamen lees is Florence(Firenze) een plaats die je niet mag missen in Italië!

Ik zie dat je in alle twee de route's ongeveer even veel kilometers door de Appenijen rijdt, dit is denk ik het mooiste van de route. Via La Spezia is langs de kust en dat is erg mooi(kom je ook nog langs pisa!), maar Florence wil je ook niet missen!

Kwestie van afwegen!

Kun je niet heen via Firenze en terug via La Spezia?