Wie weet welk Italiaans "feest" ik bedoel? (Oma-knuppeldag)

Een aantal jaar geleden was ik in Italië.
Hier bezocht ik een dorpje waar ze eenmaal per jaar een erg vreemde "feestdag" vieren.
Op die dag worden er in het dorp knuppel(tje)s verkocht waarmee men op de betreffende dag oude vrouwtjes mag slaan.
Ik ben op zoek naar informatie over deze absurde traditie, zoals de naam van deze dag, de reden dat dit zo gebeurt, en de naam van het plaatsje.

Toegevoegd na 5 dagen:
De naam van de plaats heb ik weten te achterhalen.
Het gaat hier om San Gimignano.
Alleen kan ik nog steeds helemaal niks over deze dag vinden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma ziet er wel echt heel zielig uit! ben ook wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is van dit 'feest'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb erg mijn best moeten doen om zo'n zielige oma te vinden.
Blijkbaar zijn die niet zo populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaaha

Antwoorden (2)

Is het knuppelen van Oma nog steeds toegestaan in Italie?
Barbaars land toch. Maar misschien moeten ze dat toch ook maar hier invoeren. Ik vind het sympathieker dan klootschieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahhahha.
ik woon al 4 jaar hier in italie
ben 30 jaar met een italiaan getrouwd dus kom al hèèl wat jaren hier
maar hier hebben wij nog nooit van gehoord
was je toevallig niet getuige van een mishandeling!!!!