verhalen uit de oude doos : het frankrijk van vroeger

dit is niet echt een vraag maar toch hoop ik op een antwoord

ik ben francofiel en kijk heel mn leven al franse cinema

later in mn leven ben ik er ook geweest maar frankrijk is wel heel erg veranderd

nu is het zo dat het inwonersaantal heel erg gegroeid is en ja het laatste beetje wilde natuur is zo een beetje in bezit genomen door de landouwers en bosbouwers

is er iemand die ooit in frankrijk is geweest in de jaren zeventig die hier nog wat over weet ? of die er toen is geweest?

gr gr edwin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

ja. ik heb er tweede helft jaren zeventig een paar keer seizoneswerk gedaan. Er waren toen nog niet van die megasupermarkten, de wegen waren smaller en minder druk. En minder "verrommeling" van het landschap.
Het eten was goed en goedkoop en de wijn ook.
Want hetzelfde is gebleven in het chagrijn van de doorsnee fransoos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van chagrijnige Fransen vind ik zo'n cliche.
Ik ga al zeker 20 jaar minstens een keer per jaar naar Frankrijk om daar 6 weken rond te trekken, en wij komen ze nooit tegen, die chagrijnige Fransen. Zeker niet meer dan chagrijnige Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bof jij even!
Het Frankrijk van vroeger was minder modern dan het Frankrijk van nu.
En er is minder wilde natuur.
Toen stonder er nog meer oude huizen en ruines.

Maar dit alles is net als in alle Europese landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja veel geweest en vooral in de Camarque.
Saint marie de la Mer.
Toen fantastisch :hippies ,straat muzikanten ,kunstenaars en zigeuners
Nu erg toeristisch helaas.
1 keer weer terug geweest,maar de sfeer van vroeger komt nooit meer terug helaas.