welke bouwstijl zie je veel in Turkije ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Griekse (in het Westen) maar dat moet je niet tegen de Turken zeggen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is wel helemaal waar.
zondag
7 jaar geleden
In alle dorpen en steden flats, flats en nog eens flats.

Antwoorden (1)

Omdat Turkije lange tijd deel heeft uitgemaakt van het Byzantijnse rijk , ongeveer tot dat viel en kort daarna de Islam opkwam, zijn er nog veel gebouwen in de zogenaamde Byzantijnse stijl.

quote
"In 1453 met de Val van Constantinopel hield het [Byzantijnse] rijk op te bestaan. De meeste bouwmeesters bleven echter actief binnen het rijk en werden door de nieuwe heersers aangesteld om nieuwe kerken en moskeeën te bouwen voor de Armeense en islamitische bevolking. Deze bouwwerken vertonen in vormentaal en bouwwijze veel gelijkenis met de Byzantijnse architectuur. Tot ver in de 19e eeuw zou een belangrijk deel van de architecten in het Ottomaanse Rijk bestaan uit etnische Grieken."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Wel eens in turkije geweest dat zou je moeten weten dat er ook heel veel gewoon moderne gebouwen staan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh ja zeker, en Orientaalse, en misschien wel Moorse, en natuurlijk veel moderne, maar dit is er ook één. Hij vroeg niet welke bouwstijlen er ALLEMAAL voorkomen ;-)
ronron1212
7 jaar geleden
Nou allemaal dus bijna.
zondag
7 jaar geleden
Er wordt helemaal niet naar een bouwstijl uit een bepaalde periode gevraagd dus mijn antwoord is: FLATS! Want die zie je daar het meest.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen in de grote stad, Zondag ;-)