Als je je vliegtuig mist door overmacht moet je dan toch een nieuwe ticket kopen? En kan je dat op de reisverzekering verhalen?

Er zijn nu steeds extra controles op en bij Schiphol en dat geeft vertraging. Als je daardoor je vliegtuig mist moet je dan een nieuwe ticket kopen en wordt dat dan door je reisverzekering vergoed? Of ben je gewoon de klos? In principe kan ik niet eerder dan om 06.45 op Schiphol zijn en mijn vliegtuig gaat om 10.15.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Het antwoord is ja, je moet een nieuwe ticket kopen als je je vliegtuig mist door overmacht. Of je de kosten van de nieuwe ticket kan verhalen op je reisverzekering hangt af van de voorwaarden van je verzekering. Neem contact op met je verzekeraar om te zien of je de kosten kan verhalen.
Bronnen:
4 maanden geleden