hoe werkt een esta visum voor de usa?

In april ben ik een week naar new york geweest en heb hiervoor een esta visum aan gevraagd. Nou ga ik in september weer terug naar amerika, maar is mijn oude esta visum dan nog geldig, de 90dagen min die week, of is dat visum verlopen en moet ik een nieuwe aanvragen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Je visum is nog steeds geldig.

Nadat u uzelf via ESTA bij de Amerikaanse regering heeft geregistreerd en toestemming heeft gekregen om naar de VS te reizen, blijft uw registratie twee jaar geldig of tot het moment dat u een nieuw paspoort krijgt. Na twee jaar of als u een nieuw paspoort heeft gekregen, moet u een nieuwe ESTA-registratie invullen.

Eventuele andere redenen waarbij een nieuwe ESTA-aanvraag noodzakelijk zijn:
•U verandert uw naam;
•U verandert uw nationaliteit;
•U verandert uw geslacht;
•U heeft redenen om bepaalde vragen op het aanvraagformulier anders te beantwoorden.
SimonV