Mijn paspoort is geldig tot 16 mei 2016 kan ik tot de 16 de dan reizen??

Mijn tante gaat verhuizen na England en wil gaan helpen gaan met de auto en dan de trein op , maar mijn paspoort is geldig tot en met 16 mei 2016 kan ik dan nog op 16 mei 2016 terugreizen met de trein ??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Dat kan per land verschillen. Voor sommige landen is het een vereiste dat je paspoort nog drie maanden geldig is bij aankomst.
Zelf ben ik een keer terug gekomen uit Spanje op de dag dat mijn paspoort was verlopen, bv zoals in jouw geval op 16 mei.
De stewardess keek wel bedenkelijk naar die datum en zag het door de vingers, want strikt genomen in geldig tot, niet hetzelfde als tot en met. Op mijn Nederlads paspoort staat: geldig tot/ date of expiry. Dus die datum telt niet meer mee voor de geldigheidsduur van je paspoort.

Het antwoord is ja, je paspoort dient geldig te zijn gedurende je verblijf. Bron:
http://verenigdkoninkrijk.nlambassade.org/u-en-het-vk/reizen-naar-het-vk/veel-gestelde-vragen.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Antwoord op de vraag is ja, maar in je toelichting staat het net iets anders geformuleerd en op de 16e mag je niet reizen c.q. aanwezig zijn in de UK. En het antwoord op je toelichting is nee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
zelfs 6 maanden Turkije en India bijvoorbeeld