Mag je drinken meenemen naar je hotelkamer?

Binnenkort ga ik voor het eerst 'All inclusive' op vakantie, in een hotel in Spanje, omdat ik nogal iemand ben die het liefst de hele vakantie ligt te Netflixen op bed, vroeg ik me af of ik gewoon eten van het buffet/de bar waar je de hele dag door eten en drinken kunt halen, mee kan nemen naar mn kamer. Dan kan ik s'ochtends bijvoorbeeld gaan ontbijten met mn familie, daarna lekker een kop koffie halen, die meenemen en gewoon lekker weer op bed gaan liggen om nog wat afleveringen Breaking Bad te kijken =)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
16.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Netflixen kan toch ook thuis?9
Ritsuka
7 jaar geleden
waarom ga je dan op vakantie? Je hebt trouwens in een ander land wel een ander aanbod van Netflix, en geen Nederlandse ondertiteling.
paulus811
7 jaar geleden
Meestal moet je eten in het restaurant om te voorkomen dat het serviesgoed over het hele park verspreid wordt en het een grote bende wordt. De meeste mensen brengen het namelijk niet netjes terug. Nog afgezien van het feit dat het restaurant binnen de kortste keren zonder servies en bestek komt te zitten als iedereen ermee wegloopt.
Cryofiel
7 jaar geleden
De schoonmakers moeten natuurlijk wel de gelegenheid krijgen jouw kamer schoon te maken...
Amadea
7 jaar geleden
Neem zelf een isolatiefles mee, dan kan je drank uit het restaurant overgieten in je eigen fles en op die manier meenemen naar je kamer.

Antwoorden (2)

Hoi Foxarin,

Ja! Dit is toegestaan. Je kan gewoon voordat je naar je hotelkamer een flesje drinken halen in bijvoorbeeld de supermarkt of een automaat en deze naar je hotelkamer meenemen en nuttigen.

Groet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Het zit in een ‘All inclusive’ daar kan je alles gratis krijgen dus waar om kopen?
Amadea
7 jaar geleden
Omdat vraagsteller geen zin heeft om het ter plekke te consumeren, ronron1212. Het is dus een goeie oplossing om dan zelf drinken aan te schaffen wat je op je eigen kamer kunt consumeren.
ronron1212
7 jaar geleden
Je kunt gewoon een flesje of een kopje koffie mee naar je kamer nemen in zo'n hotel. Vaak staat er ook een koelkastje met frisdranken en een koffiezet apparaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou dit is lang niet in alle hotels toegestaan om drinken mee te nemen van de bar naar de hotel kamer en eten al bijna nooit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron, zoals in het antwoord staat: "drinken halen in de supermarkt" (dat is dus tegen betaling) begrijp ik ook niet. Bij het concept All-Inclusive zijn alle drankjes (behalve dure alcoholische merkdranken) gratis.
Meestal wil het Hotelmanagement niet dat de vakantiegangers met borden voedsel naar de kamers gaan. In een resort waar men in aparte huisjes slaap kan het anders geregeld zijn. Vraag het gewoon ter plaatse
Elk hotel is anders en het kan zijn dat het wel/niet mag , voor een duidelijk antwoord zou ik het de hotel vragen.

In de meeste hotels mag je EIGEN consumpties meenemen en nuttigen in je kamer.
Hierover doen ze vaak ook niet moeilijk wanneer het niet mag.

Maar om eten van het restaurant oid mee te nemen naar je kamer daar doen ze vaak wel wat moeilijker over.
Vanwege het servies, het zoek raken ervan en het laten verspreiden en terug vinden op de raarste plekken.

Over drankjes doen ze vaak niet zo moeilijk over.