Zitten er toegangspoorten in de muur om Vaticaanstad? Of is er alleen toegang via het sint pietersbasiliek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
7 jaar geleden
Nee er zitten niet allemaal toegangspoorten in de muur. Als toerist kun je maar op een manier in Vaticaanstad naar binnen na betaling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is naar mijn weten 1 toegangspoort, deze wordt bewaakt, maar je kunt er gratis door, eenmaal door deze poort kom je op het Sint Pietersplein, vanwaar je door kunt lopen naar de Sint Pieter, welke ook gratis te bezoeken is. Ik ben er een jaar of 10 geleden geweest, mogelijk is er nu het een en ander veranderd.
ronron1212
7 jaar geleden
Je komt dan niet in Vaticaan stad de Sint-Pieters is iets anders crea. Vorig jaar was er geen toegangspoort meer bij de Sint Peter.

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere toegangswegen. Maar die zijn niet toegankelijk voor toeristen.
Als toerist kan je vanaf het plein de St Pieter in en er is een losse ingang aan de zijkant bij het Vaticaans museum.

Dat was een paar jaar gelden in elk geval zo toen ik daar zelf toeristje aan het spelen was.