Met DSDF van Duinkerke naar Dover met auto. Heb een voucher. Maar hoe gaat het boarden precies? Moet je je eerst ergens melden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Ik denk dat het het zelfde gaat als van Calais naar Dover.
Bij mij ging dat op een ochtend in December als volgt.
1- Franse grenscontrole (heb hier voor 1 uur in de rij gestaan).
2- Britse grenscontrole (heb hiervoor 45 minuten in de rij gestaan).
3- Aankomst bij checkin (10 minuten te laat door de lange rij bij de grenscontrole's) zonder bijbetalen boekten ze me om naar de volgende boot (90 minuten later)
4- parkeren bakkie doen tot dat de boot gaat.
5- boarden met de auto op de boot
6- Bakkie doen op de boot (bij storm goed vasthouden en niet zeeziek worden)
7- omroep bericht dat je naar de auto gaat
8- sticker op je koplamp plakken voor Engeland om niet de tegenliggers te verblinden
9- De boot verlaten in Dover.
10- aangehouden voor grenscontrole waar de hele auto nog eens is nagelopen.
11- aankomst bij de eerste rotonde in Engeland (met zeer grote peilen en tekst "Keep Left")

Op Youtube heeft iemand een filmpje gemaakt van de hele route op een rustige dag waar ik de link nu van deel: https://www.youtube.com/watch?v=o_jWHVaYgFU

Ben je bang zeeziek te worden. Met medicijnen tegen zeeziekte mag je geen auto rijden dus ff doorbijten in geval van storm zoals ik het had in december.

Ik wens je een mooie reis toe.