Vinden Nederlands België leuker dan hun eigen land ?

Tijdens koninginnedag trokken massaal veel Nederlanders naar Belgie (met file als gevolg). Vandaar mijn vraag: vluchten jullie voor koninginnedag of vinden jullie Belgie juist leuk(er) dan jullie Nederland landje?

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik ben Belg.

Toegevoegd na 8 minuten:
Persartikel:
http://www.gva.be/antwerpen/guid/1d4e0620-6c53-4454-8723-db6b198fce88.aspx

Toegevoegd na 49 minuten:
anderzijds kunnen er ook nederlanders zijn die de koningin en zijn familie "haten" omdat de koningin bijna niks moet doen en miljoenen per maand verdiend

beetje jaloersie (maar dat spreekt de daad van vorig jaar natuurlijk niet goed)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De files hadden niet zozeer met Koninginnedag te maken, maar met de meivakanties van de scholen (zie Bron).

Volgende week is het meivakantie. Omdat afgelopen vrijdag ook een vrije dag was, zijn veel mensen toen al op weg gegaan richting hun vakantiebestemming. Dat heeft veel files veroorzaakt.

In Nederland stonden nog eens extra files omdat er enkele wegen waren afgesloten vanwege de beveiliging van de koningin, en omdat er een paar grote wegwerkzaamheden waren.

Met het ontvluchten van Koninginnedag hadden de files dus niets te maken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OChja, natuurlijk de meivakantie ; die hebben we hier natuurlijk weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

Ik ga toch niet naar een ander land om een Nederlandse feestdag te vieren? Vind ik een beetje raar.

Maar dat is misschien zo omdat ik niet uren in de auto wil zitten, als je dichter bij de grens woont weet ik niet wat je beweegt om buiten Nederland een Nederlandse feestdag te vieren.

maarjah, dat is mijn persoonlijke mening

Toegevoegd na 38 minuten:
En als toevoeging: nee, ik vind België niet leuker dan Nederland. Voor geen goud.

Toegevoegd na 51 minuten:
vraag verkeerd begrepen: ik denk dat mensen door België waren op doorreis naar hun meivakantie bestemming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, sommige mensen hebben gewoon weinig op met koninginnedag, en die hebben geen zin in die enorme drukte in de steden. Die gaan een dagje uit in Belgie... Niks vreemds aan lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spijt me maar NEE, ik vind Belgie ABSOLUUT niet leuker dan Nederland. En zelfs daar ben ik bewust uit geëmigreerd, dat wil wel wat zeggen vrees ik.
Er zijn wel Nederlanders die het niet zo hebben op de Koninginnedagdrukte. En dat kan ik me levendig voorstellen. Als Belgie dan niet zo ver weg is, is dat natuurlijk een optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het staater in het artikel ook al bij : veel Nederlander gebruiken die extravrije dag om een extra lang weekendje weg te pakken. Dikke kans dus dat een groot deel daarvan ook nog eens doorgereden is naar Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kunnen hier in Roosendaal ook ziendat er in Belgie een nationale feestdag is.
Dan komen er toch meer hier een dagje uit of winkelen, omdat in eigen land de winkels gesloten zijn bv.
Hetzelfde zie je trouwens aan de Duits-Nederlandse grens met koninginnedag en 1 mei.We komen gewoon om en om bij elkaar.
13 jaar geleden
Ik denk dat de file ontstond doordat mensen een week naar Frankrijk gaan, aangezien Koninginnedag net voor de meivakantie plaatsvindt. Helaas bestaat er geen snellere manier om in Frankrijk te komen dan door België te rijden. ;) Vandaar de opstoppingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel mensen hadden vrij en mensen die niks om de feesten geven maken er een dagje uit van en daar zal belgie ook wel onder vallen
ik persoonlijk vind belgie een geweldig land vooral omdat daar de huizen zo ontzettend van elkaar verschillen qua kleur stenen en omvang in dezelfde straat
hier in nederland mag niks omdat het moet passen in het straatbeeld
in belgie zijn volgens mij die wetten soepeler en mag je een villa langs een rijtjeshuis bouwen geweldig
ik ga zelf wel eens naar belgie gewoon om rond te kijken