Wat voor soort petten dragen jongvolwassenen in Australië?

Ik hoorde dat het vanwege de hoge uv-straling in het land heel normaal is om een pet te dragen, dus vroeg ik me af wat voor soort hoofddeksels jongvolwassen (16-25 jaar) dragen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Australië is ongeveer zo groot als Europa. Een algemene modedracht voor jong-volwassen is er niet. Over het algemeen is men, zeker in het binnenland waar het heel heet kan zijn, niet zo modebewust. Men trekt aan wat makkelijk is en functioneel.
Als men het nodig vindt om een hoofddeksel te dragen ter bescherming tegen de Uv-straling dan draagt men een pet met een nekflap of hoeden met brede randen.
Vooral aan de stranden zoals bij het zeer behoudende Qeeunsland, de 'Sunshine State', prefereert jong en oud de "neckflap".
Ook wordt buiten de grote steden de zgn Life-Line Screen Anti Insect hoofdbescherming gedragen. Maar deze hoofddeksels worden niet voor het mooi gedragen maar uit beschermende overwegingen.

Voorbeelden van gangbare hoofddeksels
http://www.beslist.nl/products/mode_accessoires/r/pet_met_nekflap/